USA’s ambassadør, Rufus Gifford, frisk på en svømmetur i kanalerne på lørdag

Med blandt de knap 3.300 motionssvømmere i kanalerne rundt om Christiansborg i morgen, lørdag, er USA’s ambassadør i Danmark, Rufus Gifford.

Den friske ambassadør deltager i Krüger Stafetten midt på dagen og stiller op på holdet ”Veterans In Motion”.

Veterans In Motion
Veterans In Motions formål er, ifølge organisationens Facebook-side, at bidrage til en positiv udvikling for danske skadede soldater, men samtidig også at tilføre udfordringer og oplevelser for livet. Og her må man sige, at deltagelse i et åbent vand-arrangement i hjertet af København bestemt kan gå under begge kategorier ”udfordringer” og ”oplevelser for livet”.

To danske skadede soldater svømmer med i stafetten
Med på stafetten er, foruden den amerikanske ambassadør, to danske skadede soldater: Christian Lanz og Michael Sørensen. Fjerdemanden i stafetten er en amerikaner, bosiddende i USA, men som p.t. er i Danmark.
”Veterans in motion” holdet svømmer med i første heat af Krüger Stafetten, som har start klokken 12.20.

Også deltagelse af skadet soldat på den individuelle svømmetur lørdag

Foruden ovennævnte to skadede soldater stiller også en tredje skadet soldat, Henrik Morgen, til start lørdag. Han stiller dog ikke op i Krüger Stafetten men har valgt svømmeturen hele vejen rundt om Christiansborg – således to kilometer svømning.
Og det er særligt imponerende idet Henrik mangler sit underben. Henrik er ligeledes med i Veterans In Motion og kan følges i TrygFonden Christiansborg Rundt heat 4, som har start klokken 09.15.

Kilde: Dansk Svømmeunion