L'Oréal styrker sin digitale beauty oplevelse med køb af ModiFace

L'Oréal har købt det canadiske firma ModiFace, der arbejder internationalt med 'augmented reality' og kunstig intelligens for beauty produkter. Opkøbet er led i L'Oréals strategi, som er at sikre, at firmaets 34 mærker også er førende på det digitale område, så de kan tilbyde forbrugerne den bedste oplevelse med den mest innovative service og teknologi.

ModiFace blev skabt af Parham Aarabi for 11 år siden i Toronto. Firmaet udvikler avanceret teknologi med virtuel gengivelse i 3D af makeup, farve og huddiagnoser med sin helt egen know-how, der følger ansigtets konturer og hudtone, og teknologien bruges af næste alle store beauty brands. ModiFace beskæftiger næsten 70 ingeniører, forskere og videnskabsfolk, som har indsendt mere end 200 videnskabelige artikler og registreret over 30 patenter.

Lubomira Rochet, Chief Digital Officer hos L'Oréal sagde: 'Vi er rigtig glade for at byde ModiFace velkommen til L'Oréal for at blive centrum for vores R&D inden for digitale services. Med sit team i verdensklasse, teknologier og stabile historik inden for udvikling af teknologiske løsninger inden for beauty vil ModiFace spille en central rolle i udviklingen af nye services inden for skønhed, til at hjælpe vores forbrugere til at opdage, prøve og vælge produkter fra vores mærker. Sammen vil L'Oréal og ModiFace være frontløbere på dette nye område for beauty  industrien og tilbyde vores kunder innovative løsninger og oplevelser.'

Parham Aarabi, CEO og skaber af ModiFace sagde: 'L'Oréals køb af ModiFace giver en utrolig mulighed for at innovere inden for 'augmented reality' AR inden for skønhed og kunstig intelligens (AI) i en hidtil uset målestok, og resultatet vil forme beauty  industrien i de kommende årtier. Hele vores team og jeg selv er extremt spændt på at blive en del af L'Oréal familien og vi ser frem til den AR/AI fremtid vi skal skabe sammen.'

ModiFace bliver en delaf L'Oréals Digital Services Factory, der er et netværk oprettet til at designe og udvikle nye digitale løsninger til koncernens mærker. ModiFace vil arbejde tæt sammen med L'Oréals avancerede forskning og få glæde af firmaets 100-årige ekspertise inden for skønhed. ModiFace bliver liggende i Toronto tæt på universitetet, som de har etableret mange forskningsaktiviteter sammen med.

• ai
  • digital beauty