Jaguar XJ – den mest pålidelige luksusbil

Jaguar XJ – den mest pålidelige luksusbil

Det engelske magasin What Car har netop offentliggjort en stor undersøgelse af pålideligheden blandt ikke færre end 18.000 biler - alle mellem 6-15 år gamle. I afdelingen for luksusbiler topper Jaguar XJ som klart den mest pålidelige brugte bil.

Nogle biler er bygget godt – andre knapt så godt. Nogle har et godt ry – andre måske knapt så godt. Nogle gange er det fortjent – andre gange måske ikke.

Men i en stor undersøgelse i magasinet What Car blandt 31 mærker og med 218 forskellige modeller repræsenteret, fortæller mere end 18.000 engelske bilejere om pålideligheden af deres biler. Biler, der alle er mellem 6 og 15 år gamle. Og resultaterne er fakta, så der er nok lidt fordomme, der må revideres.

Kigger man de helt overordnede resultater for mærkerne som helhed, er det måske ikke så overraskende, at japanske Lexus kommer ud som det mest fejlfri bilmærke. I mange år har resultaterne peget samme vej – den japanske luksusflyder holder bare i længden. Men der er også overraskelser. For som mærke er Jaguar fint placeret midt i feltet som nummer 14. Det er slet ikke så ringe. Men endnu bedre bliver det, når man ser at åbenlyse konkurrenter som Audi, BMW og Mercedes ligger længere nede i tabellen.

Helt godt er det at være Jaguar ejer, hvis man har en Jaguar XJ. Det er simpelthen vurderet til at være den mest fejlfri af alle luksusbiler. Som en ejer af en Jaguar XJ siger i undersøgelsen: ”Plej den godt og den holder evigt”

Kig selv og find måske din gamle bil i statistikken her : https://www.whatcar.com/news/best-and-worst-older-cars-for-reliability/n19105

Jaguar XJ: https://www.whatcar.com/news/2019-what-car-reliability-survey-luxury-cars/n20063

Har du fået lyst til at se efter en brugt Jaguar: www.terminalen.dk/forhandlere/premium/om-premiumeller www.britishmotorgroup.dk