Nu lanceres nyt LEGO® univers målrettet piger

Pressemeddelelse  •  2012-02-16 15:00 CET

Mange detaljer og realistiske figurer. Det er, hvad piger vil have, hvis de selv kan bestemme. Og det kan de nu, hvor LEGO® Koncernen lancerer sit nye univers LEGO® Friends, der er målrettet piger. Flere års dybdegående undersøgelser af pigers leg ligger forud for lanceringen, der til dato er den største satsning til piger fra LEGO® Koncernen.

Efter fire års analyser, tests og produktudvikling lancerer LEGO® Koncernen nu universet LEGO® Friends målrettet piger. Den traditionelle, kreative byggeoplevelse er bevaret og suppleret med stor detaljerigdom og realistiske minifigurer med feminine træk. For det er i høj grad dét, pigerne efterspørger, når de leger:

- Piger nyder, lige så vel som drenge, at lege med LEGO klodser, men de stiller helt andre krav til produktets udseende og funktioner end drenge. Vores studier har givet os værdifuld viden om piger og deres krav til legetøj, og denne viden har vi integreret i LEGO Friends, der er vores bedste tilbud til piger til dato, forklarer Johnny Skovlund, Senior Marketing Manager for LEGO Danmark.

LEGO Friends kombinerer således de traditionelle klodser med et minidukkeunivers baseret på fem veninders liv, færden og venskab i den fiktive by Heartlake City.

Mange detaljer og naturtro figurer

Designteamet har løbende testet LEGO Friends på 800 piger i alderen 5-8 år fra seks forskellige lande. Aldrig før er et LEGO produkt blevet testet så intensivt inden en lancering, og resultaterne er tydeligt integreret i det nye produkt, der på flere områder adskiller sig fra tidligere LEGO universer. Den traditionelle minifigur er derfor vokset en smule i størrelse for at tilgodese mere realistiske og feminine træk og beklædning:

- Vores analyser viste, at det for piger er vigtigt, at figurerne ser naturtro ud, hvis pigerne skal opnå en følelsesmæssig tilknytning til figurerne, fortæller Johnny Skovlund.

Netop for at højne det realistiske niveau i legen er LEGO Friends også udstyret med mange små detaljer. Undersøgelserne pegede nemlig på, at målgruppen lægger stor vægt på detaljerigdom, når de leger. Derfor er pigerne i Heartlake City udstyret med alt fra salt- og peberkværn, mønter i pungen til små mælkekartoner i køleskabet.

LEGO Friends bliver lanceret i Danmark sidst i februar 2012. De amerikanske forbrugere har dog kunnet finde LEGO Friends på hylderne siden december 2011, og allerede i de første uger overgik salget forventningerne i USA.

Olivia’s House fra LEGO Friends er desuden blevet tildelt den internationale Toy Award i kategorien ’Børn 6-10 år’ på TOY AWARD 2012 i Nurnberg, Tyskland.

Læs mere om LEGO Friends på www.LEGOFriends.dk.

LEGO Koncernen er en privatejet virksomhed med hovedsæde i Billund. Virksomheden blev grundlagt i 1932 og er i dag med sine ca. 9000 ansatte en af verdens største leverandører af legematerialer til børn. LEGO Koncernen engagerer sig i udviklingen af børns kreativitet og fantasi. LEGO produkter kan købes i mere end 130 lande.

LEGO og LEGO logoet tilhører LEGO Koncernen. ®2012 LEGO Koncernen.

Kommentarer (0)