Nu kan alle køre Tesla som delebil

Den amerikanske super-elbil, Tesla S er en miljøvenlig og lynhurtig luksusbil, mange drømmer om, men få har råd til. Indtil nu. Fra i dag kan alle køre Tesla som delebil. Men pas på: fartbøder kan ikke deles.

Hvem siger, det skal være lutter snusfornuft og minibiler at være med i en delebilsordning? I dag introducerer Danmarks største delebiludbyder, LetsGo, elbilen Tesla S, der accelererer fra 0-100 km/t på under 4 sekunder.
Det betyder, at alle, der er medlemmer af LetsGo nu kan reservere og bruge Teslaen på samme måde som ordningens andre biler.

»Vi er stolte over at kunne give vores medlemmer mulighed for at vælge at køre Tesla S«, siger Bjarke Fonnesbech, direktør i LetsGo. »Teslaen beviser, at en elbil ikke bare er sund fornuft, det kan også være den vildeste luksus. Og ved at gøre den til delebil, kan alle nu få del i den luksus«, siger han.

Det er faktisk lidt af en verdensnyhed, da det er første gang at en Tesla indgår i en delebilsordning, tilføjer Bjarke Fonnesbech.

En god måde at prøve elbil på

Selvom over 15 procent af LetsGo’s delebiler er elbiler, er det der med at køre elbil stadig noget folk skal vende sig til. Og her er Teslaen en virkelig øjenåbner.

»Folk er stadig lidt bekymrede for, om elbilerne f.eks. kører tør for strøm«, siger Bjarke Fonnesbech. »En så gennemført bil som Teslaen, vil være med til at afmystificere elbilen«, siger han og forklarer, at en Tesla kan køre over 400 kilometer på en fuld opladning og kan benytte det landsdækkende ladenetværk.

Teslaen er blevet en realitet i samarbejde med Energiselskabet E.ON, der opsætter ladestandere, så der er dedikerede P- og ladesteder til LetsGo’s elbil- brugere. Og E.ON har som en del af samarbejdet netop byttet de tidligere firmabiler ud med delebiler fra LetsGo - og nu også den nye Tesla S

»Vi tror på deleøkonomi og på at vores medarbejdere kan køre grønt, når det er muligt. Vi glæder os til også at kunne køre i den nye, flotte Tesla, når vi skal ud til møder. Det er både billigere og nemmere end at eje og vedlige holde bilerne selv«, siger Susanne Tolstrup, Kommunikationschef i E.ON.

• tesla s
  • tesla
  • trængsel

LetsGo har mere end 160 biler i København, Aarhus, Odense og fem andre danske byer. 15% af dem er elbiler - bl.a. verdens første, og så vidt vides, eneste dele-Tesla S!