Gå til indhold
Lena Hjorth bliver ny salgsdirektør for Home Entertainment i LG Electronics i Norden

Pressemeddelelse -

LG Electronics har udnævnt Lena Hjorth som ny nordisk salgsdirektør for forretningsområdet Home Entertainment. Lena kommer fra en stilling som markedsdirektør i LG, en stilling hun har haft i mere end to år. Før Lena kom til LG beskæftigede hun sig mange år med markedsføring og salg for kendte varemærker som Estrella og Marabou. I sin nye stilling som salgsdirektør for Home Entertainment får Lena ansvaret for salg af LG’s TV- og AV-produkter i Norden.

– I mine to år som markedsdirektør har jeg været med på en utrolig spændende rejse for LG på det nordiske marked. Nu glæder jeg mig til nye udfordringer i min stilling som salgsdirektør, siger Lena Hjorth. Vi har et fantastisk stærkt produktsortiment i 2011, der har et stort potentiale for at give forbrugerne mulighed for at opleve hjemmeunderholdning på en helt ny måde. Det bliver utrolig spændende at lancere det nye sortiment på det nordiske marked og se reaktionerne hos kunder og forbrugere.

Inden for forretningsområdet Home Entertainment sælger og markedsfører LG Electronics fladskærms-tv, lyd- og videosystemer samt projektorer. Siden etableringen i Norden i 1999 har LG Electronics konstant øget sit salg inden for forbrugerelektronikområdet og er i dag en af markedets førende inden for fladskærms-tv og hjemmebiosystemer. Visionen for det lokale marked er, at LG skal være det foretrukne valg for de forbrugere, som ønsker en større oplevelse inden for hjemmeunderholdning.

På Consumer Electronics Show i Las Vegas i januar fremviste LG sine produkter for 2011. De største fokusområder for LG’s Home Entertainment-produkter i 2011 er:

• Smart TV – LG udvider sit sortiment inden for Smart TV og webtjenester med en helt ny brugergrænseflade i den nye Smart TV-portal. Med ét enkelt tryk på fjernbetjeningen får man adgang til tjenester som afspilning af film, musik on demand og mulighed for at se Play-kanaler, YouTube-klip, læse nyheder, og opdatere sin Facebook-status eller websurfe direkte via tv’et.
    • Cinema 3D – LG lancerer en helt ny 3D-teknologi, som benytter polariserede 3D-briller i stedet for aktive 3D-briller. Fordelene ved LG’s teknologi er, at de polariserede 3D-briller bliver billigere og lettere. Desuden bliver 3D-oplevelsen bedre takket være mindre flimmer og et blødere billede med reduceret cross talk, hvilket gør det mindre anstrengende for øjnene.
    • NANO FULL LED – Billedkvaliteten er fortsat det vigtigste for forbrugerne, når de køber et nyt tv. Med LG’s nye NANO-teknologi forbedres billedkvaliteten blandt andet takket værre et større antal LED-lamper (2. 300 stk. sammenlignet med 300 stk. i tv-apparater med kant-LED-teknologi og op til 1.200 stk. i LG’s Full LED Slim-teknologi) samt Micro pixel control-teknologi, som giver mulighed for individuelt at styre flere områder på billedskærmen (op til 280 områder i forhold til 240 tidligere). Samtidig betyder denne teknologi, at LED tv’et med baggrundsbelysning bliver tyndere end nogensinde før.

For mere information, kontakt venligst:

Susanne Persson

Box 83, SE-164 94 Kista, Sverige
Tlf: +46 (0)8 566 415 23
Mobil: +46 (0)709 694 606
E-mail: susanne.persson@lge.com

LG Electronics, Inc., (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation. Virksomheden har mere end 80.000 ansatte fordelt på 115 selskaber over hele verden. Den globale omsætning var i 2010 48,2 mia. USD. LG Electronics består af fem forretningsenheder: Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance samt Air Conditioning og Energy Solutions. LG Electronics er også en af verdens største producenter af paneler til fladskærme, audio- og videoprodukter, mobiltelefoner, airconditionanlæg og vaskemaskiner.

LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Få mere information www.lg.com.

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.