LG afslører verdens første IPS-skærm til gaming med responstid på 1 ms*

LG afslører verdens første IPS-skærm til gaming med responstid på 1 ms*

LG Electronics (LG) præsenterer sin nye gaming-skærm LG UltraGear Nano IPS, verdens første IPS-skærm med en responstid på 1ms, som gennem Nano IPS-teknologien giver fænomenal farvegengivelse og en opdateringsfrekvens på 144Hz. UltraGear er en drøm for alle gamere grundet den ekstreme hastighed og fantastiske billedkvalitet, der giver brugerne mulighed for at nyde den mest underholdende spiloplevelse nogensinde.

Den nye Nano IPS-monitor er tilgængelig i henholdsvis skærmstørrelserne 38” og 27” (henholdsvis 38GL950G og 27GL850) og er den første IPS-skærm, der kan opnå 1ms Grey-to-Grey (GTG) responstid. Med LGs nye Nano IPS 1ms-skærm oplever man ikke de almindelige flaskehalse så som lavere luminans, flimrende eller deaktiveret Adaptive Sync-understøttelse, hvilket giver en uovertruffen 1ms-oplevelse, hvor den samlede billedydelse ikke er blevet ofret i stræben efter hurtig responstid.

Begge modellerne har en opdateringsfrekvens på 144 Hz, som giver en problemfri spiloplevelse og præcis styring. De kommer også med høj skærmopløsning - 3840 x 1600 (38 tommer), 2560 x 1440 (27 tommer) og en bred farveskala (DCI-P3 98 procent), der giver en utroligt levende og detaljeret billedbehandling. Modellen på 38 tommer er med sit 21:9-format, buet skærm og næsten rammeløse design udviklet til at forbedre spillerens følelse af at være midt i handlingen. Skærmen fortsætter med den opgraderede Sphere Lighting 2.0 - et sæt LED-lamper på bagsiden af skærmen, der forbedrer indlevelsen yderligere ved at skifte farve efter det, der vises på skærmen.

Den 27-tommer UltraGear monitor er G-Sync-kompatibel og understøtter HDR10, mens 38GL950G kan overclockes til 175Hz og har både indbygget understøttelse af NVIDIA® G-Sync® grafikbehandlingsteknologi og VESA DisplayHDR 400 for at give en fantastisk HDR-spilleoplevelse, med glatte bevægelser uden "tears" eller "stuttering". Begge modeller har også spillespecifikke indstillinger, som Dynamic Action Sync-tilstand, Black Stabilizer og Crosshair, hvilket sikrer øget nøjagtighed, især i FPS-spil.

LG fremviser begge modeller på E3, verdens største udstilling for computer og videospil-relaterede produkter, der finder sted fra 11-13 juni i Los Angeles Convention Center i Los Angeles, Californien. LGs nye UltraGear Nano IPS gaming monitorer forventes at være tilgængelige hos udvalgte forhandlere fra juli. Yderligere information findes på www.lg.com/dk.

* Testet af UL (Underwriters Laboratories), maj 2019

** Normalt: over 144Hz* Testet af UL (Underwriters Laboratories), maj 2019

*** Respons tid på 1ms er kun tilgængelig for indstillinger over 144Hz

Om LG Electronics Home Entertainment Company

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en global førende teknologisk innovatør inden for hjemmeelektronik, mobilkommunikation og husholdningsapparater med 77.000 medarbejdere, der arbejder 125 steder rundt om i verden. LG består af fem forretningsenheder - Home Appliance & Air Solutions, Home Entertainment, Mobile Communications, Vehicle Components og B2B - og er en af verdens førende producenter af tv, mobil, klimaanlæg, vaskemaskiner og køleskabe. LG havde et samlet globalt salg på 55,4 mia. Dollars (61,4 mia. USD) i 2017. For mere information og nyheder om LG Electronics, besøg www.LGnewsroom.com.

For mere information, kontakt:

LG-One Grey Public (LGs PR-bureau)

Email: LG-OneDenmark@lg-one.com

LG Electronics Nordic
Johan Ryman
Key account manager B2C

+46 (0)722424129

johan.ryman@lge.comwww.LG.com/se

LG Electronics, Inc., er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation.

LG Electronics, Inc. (KSE: 066570.KS) er en af verdens største og mest innovative leverandører af forbrugerelektronik, hårde hvidevarer og mobil kommunikation med 87 000 ansatte fordelt på 113 kontorer rundt om i verden. LG opnåede en global omsætning på 44.229 milliarder USD i 2012. LG Electronics består af fire forretningsenheder – Home Entertainment, Mobile Communications, Home Appliance og Air Conditioning & Energy Solutions – og er en af verdens største producenter af fladskærme, mobiltelefoner, luftvarmepumper, vaskemaskiner og køleskabe. LG Electronics har eksisteret i Norden siden oktober 1999. Den nordiske omsætning i 2012 beløb sig til ca. 1,7 mia. SEK. For mere information, besøg www.lg.com.