27-årige Søren bliver butikschef i Nordjyllands største Lidl

Pressemeddelelse   •   Aug 29, 2019 08:00 CEST

Søren Steg der kommer fra Lidl i Brønderslev skal nu stå i front for Nordjyllands største Lidl.

Lidl på K. Christensensvej i Aalborg får ny butikschef. Det bliver den kun 27-årige Søren Steg, der kommer fra Lidl i Brønderslev, som nu skal stå i front for Nordjyllands største Lidl.

Det er kun et år siden Søren Steg blev butikschef. Den gang var det i Lidl i Brønderslev, som efter et år under Sørens ledelse har oplevet stor kundetilslutning. Hans flair for opgaven som butikschef har nu ført til, at han skal styre Nordjyllands største Lidl.

”Jeg er vildt beæret over at få ansvaret for så stor og vigtig en Lidl-butik som den på K. Christensensvej i Aalborg. Jeg har fulgt udviklingen i butikken i længere tid, og jeg glæder mig enormt meget til at møde både kunder og arbejde sammen med alle de dygtige medarbejdere i butikken,” siger Søren Steg.

Det er dog også med et vist vemod, at Søren Steg forlader butikken i Brønderslev, som han giver videre til den nuværende souschef Morten Jensen, der tidligere har været årets elev i Lidl ,som nu bliver konstitueret butikschef.

”Søren giver en virkelig flot og veldrevet butik i Brønderslev med gode resultater videre. Søren har et stort talent, fordi han brænder så meget for medarbejderudvikling. Det har været en fornøjelse at følge, og jeg glæder mig til at se udviklingen i Lidl i Aalborg,” siger Anders Frydendahl, Regionsdirektør i Lidl Vest, som også fortæller, at Søren, såvel som alle andre butikschefer og medarbejdere i butikken, der leverer en god indsats og resultater, har mulighed for at få bonus til sig selv og sine medarbejdere i butikken.

Har taget hele rejsen i Lidl

Det er kun tre år siden Søren Steg blev ansat i Lidl som salgsleder. På den tid har Søren uddannet sig til både souschef og siden hen butikschef.

”Det har været en kæmpe hjælp, at jeg har fået mulighed for at uddanne mig i Lidl. Min passion for faget ligger i at se medarbejdere blomstre. Jeg har efterhånden fået virkelig mange redskaber i rygsækken, som har gjort, at jeg har kunnet udvikle mig som leder og blive endnu bedre til medarbejderudvikling,” siger Søren Steg.

Søren Steg har en bachelor i erhvervsøkonomi og kommer oprindeligt fra Herning, hvor han startede som salgsleder i Lidl som 23-årig. Herefter blev han hurtigt souschef i Lidl i Ikast og senere Holstebro, inden han sammen med sin kæreste flyttede til Aalborg og blev butikschef i forretningen i Brønderslev. Nu glæder Søren Steg sig til at være butikschef i byen, hvor han er bosat. Søren overtager forretningen på K. Christensensvej i Aalborg d. 1. september.

For yderligere information, kontakt:

Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl på +45 5215 9259 eller morten.vestberg@lidl.dk

• 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 118 dagligvarebutikker og flere end 2.700 medarbejdere i Danmark.
  • Lidl er repræsenteret i 30 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 150 distributionscentre i 29 lande verden over.
  • Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.