Lidl åbner ny flot butik på Chr. X’s Vej i Skagen

Pressemeddelelse   •   Mar 16, 2018 06:00 CET

Butikschef Niki Porsmose glæder sig til at åbne dørene til den nye Lidl-butik i Skagen.

Når Lidl torsdag den 22. marts åbner op til en ny, flot butik på Chr. X’s Vej 45-59, bliver det fejret med manér dagen igennem. Alle skagboere i området er naturligvis inviteret, når borgmester Birgit Stenbak Hansen kl. 08.00 officielt slår dørene op for byens første Lidl.

I spidsen for butikken på Chr. X’s Vej står 33-årige Niki Porsmose, som har været ansat i Lidl i 7,5 år. Sammen med et team på 19 medarbejdere, hvoraf de 18 medarbejdere er fra lokalområdet, ser han frem til at byde kunderne velkommen i den nye butik.

”Vi glæder os meget til at hilse på kunderne her i butikken på Chr. X’s. Jeg er sikker på, at vores store udvalg af danske produkter, vores flotte frugt- og grøntafdeling og vores lækre bake-off til Danmarks bedste priser, vil tiltale og overraske kunderne og sende os godt fra start. Vores dygtige og servicemindede medarbejdere ser frem til at byde kunderne velkommen i butikken, og jeg er sikker på, at alle får en rigtig god dag,” lyder det fra butikschefen.

Lidl har i lang tid haft et ønske om at åbne en butik i området. Butikken i Skagen er Lidls butik nr. 111 i Danmark, og at butikken nu er en realitet, vækker speciel stor begejstring hos udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl, Mads T. Nielsen:

”I Lidl leder vi altid efter nye spændende lokationer til vores butikker. Derfor er jeg rigtig glad for, at vi nu kan åbne dørene til butikken i Skagen, som vi har designet efter byens karakteristiske fiskerhuse ved havnen. Vi glæder os til at blive en del af lokalområdet, og til at hilse på alle vores nye kunder her i byen.”

Salgsdirektør for Lidl, Marcus Gustafsson tilføjer:

"Vi er glade for at åbne en ny flot butik i Skagen. Udover nye Lidl kollegaer fra lokalområdet, vil vores butik være fyldt med friske kvalitetsvarer, som vi får leveret hver dag. Vi er stolte over at byde Skagen velkommen, i det vi mener, er Danmarks bedste butikskoncept, og ikke mindst ser vi frem til at lære kunderne i Skagen at kende."

I den nye Lidl-butik kan du via Lidls samarbejde med Danske Hospitalsklovne donere flaskepant til et godt formål. Flaskedonationerne i butikken på Chr. X’s Vej går nemlig til, at endnu flere indlagte børn kan få besøg af de lokale hospitalsklovne Tut og Luici, der spreder smil og glæde hos de indlagte børn på Hjørring Sygehus.

Åbningsfest den 22. til 24. marts

Fejringen af den nye butik starter torsdag kl. 7.30, hvor der vil være balloner til de små og en goodiebag med nogle af Lidls mange kvalitetsmærker til de første 100 morgenfriske kunder i butikken. Her byder kæden også på kaffe og morgenbrød fra butikkens bake-off-afdeling. Torsdag og fredag kl. 11-19 har man desuden mulighed for at prøvesmage lækkerier fra butikkens store udvalg af tapasprodukter.

Inden snoren til den nye butik klippes af borgmester Birgit Stenbak Hansen kl. 08, vil Lidls regionsdirektør i Region Vest, Anders Frydendahl, holde en åbningstale.

Lørdag den 24. marts byder på en hyggelig dag for hele familien. I tidsrummet kl. 10-14 får butikken nemlig besøg af en ansigtsmaler, og så kan alle børn op til 10 år deltage i en skattejagt i butikken.

Butikken holder åbent hver dag fra kl. 08-21.

• 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 110 dagligvarebutikker og flere end 2.550 medarbejdere i Danmark.