Lidl er i top ti i Danmark over de bedst omtalte brands i 2017

Pressemeddelelse   •   Jan 18, 2018 16:13 CET

For andet år i træk indtager Lidl niendepladsen på YouGovs årlige brandindex.

For andet år i træk er Lidl at finde i top ti på YouGovs kåring af Danmarks bedst omtalte brands. Med en niendeplads positioner Lidl sig blandt virksomheder som Lego, IKEA og Netflix og cementerer sin position som en af de bedst omtalte dagligvarekæder i Danmark.

Analyseinstituttet YouGov interviewer dagligt 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, om deres holdning til over 300 af de største brands i Danmark. Det årlige brandindex er internationalt anerkendt for sin indikation af virksomheders image, og for andet år i træk er Lidl at finde i top ti i Danmark.

”Vi er meget glade for og stolte over, at vi for andet år i træk er blandt de ti bedst omtalte brands i Danmark,” udtaler marketingchef for Lidl, Heidi Vittrup og tilføjer:

”Hos Lidl arbejder vi altid på at skabe den bedste oplevelse for kunden, så det er et kæmpe skulderklap for alle i hele organisationen, at vi endnu en gang er blevet belønnet med så god en placering på indexet. Den positive respons fra danskerne viser, at vores arbejde lønner sig.”

Indexet omfatter internationalt stærke brands som Lego, Samsung, Audi og IKEA. Heriblandt er Lidl en af blot to dagligvarekæder i top ti. På den specifikke liste for detailvirksomheder er Lidl endnu bedre placeret med en tredjeplads:

”Den danske forbruger er kvalitetsbevidst og kritisk. Derfor betyder det meget for os, at vi er med helt fremme på detailmarkedet. Men vi hviler ikke på laurbærerne og vil fortsætte med at forbedre kundeoplevelsen og optimere på vores brand,” siger Heidi Vittrup.

Om YouGov BrandIndex

BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af mere end 300 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Buzz-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. I bedømmelsen indgår faktorer som kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling og kundetilfredshed. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.

Du kan læse mere om YouGovs Brandindex her:

• 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 110 dagligvarebutikker og flere end 2.500 medarbejdere i Danmark.