Lidl i Thisted har Danmarks bedste mejeriafdeling

Pressemeddelelse   •   Okt 12, 2016 16:19 CEST

Danmarks bedste mejeriafdeling finder man hos Lidl på Østerbakken 71 i Thisted. Det blev slået fast i dag, hvor butikken blev kåret som vinder af Landbrug & Fødevarers Mejeriprisen 2016.

Hos Lidl på Østerbakken i Thisted er de glade. Butikken har nemlig vundet Mejeriprisen 2016, som uddeles af Landbrug & Fødevarer til den dagligvarekæde, der har Danmarks bedste mejeriafdeling.

Dommerne var enige om, at det var Lidl i Thisted, der fortjente prisen, da butikken ifølge juryen har en mejeriafdeling, som er helt i særklasse.

En veltrimmet mejerikøler, høj fokus på friskhed, kundeinspiration og et stort udvalg af økologiske mejeriprodukter var bare noget af det som juryen lagde vægt på i deres bedømmelse. De fremhævede også, at Lidl lytter til markedet og tilpasser sortimentet til, hvad danskerne vil have, og at der tænkes ud af boksen.

Kunderne skal inspireres

Når man træder ind i butikken på Østerbakken 71 er det tydeligt, at mejeriafdelingen spiller en yderst central rolle i butikken, og personalet gør meget ud af at inspirere de nordvestjyske kunder til at bruge mejeriprodukter i dagligdagen.

”Mejeriprodukter kan spises morgen, middag og aften. Det vil vi gerne hjælpe kunderne, som ofte har en travl hverdag, til at se ved at vise dem, hvordan man kan kombinere mejeriprodukter med varer fra andre afdelinger til forskellige måltider,” lyder det fra Thomas K. Korsgaard, der indtil for nyligt var butikschef i Thisted-butikken – og nu er ved at uddanne sig til distriktschef hos Lidl.

”Et eksempel kunne f.eks. være, at vi placerer nogle krydderost nede ved kalkunen for at vise, at man kan lave indbagt kalkun med de ingredienser. Vi har f.eks. også salattern ved vores frugt- og grøntafdeling, og ved bake off-afdelingen finder man kakao og ost,” fortsætter han.

Fælles fortjeneste

Lidl i Thisted opnåede den bedste samlede vurdering blandt de nominerede i kategorien ”discountkæde” og tager dermed prisen foran KIWI+ fra Ballerup på Sjælland.

”Vi er vanvittigt stolte af vores mejeriafdeling her i Thisted. Jeg vil gerne sige en stor tak til alle mine dygtige medarbejdere. Det er en fælles fortjeneste, at vi har vundet prisen for landets bedste mejeriafdeling, og det har været dejligt at se, hvordan alle medarbejdere har hjulpet til med at nå hertil,” fortæller en glad Thomas K. Korsgaard.

Vedhæftede billeder:

1. Butikschef Thomas K. Korsgaard og mejeriansvarlig Rasmus Kloster Hansen med Mejeriprisen 2016.
  2. Udsnit af personalet foran mejeriafdelingen i Lidls butik på Østerbakken 71 i Thisted.

Om Mejeriprisen:

Det er første gang Mejeriprisen uddeles af Landbrug & Fødevarer. Mejeriprisen hylder dagligvarekædernes arbejde for kategorien mejeri, der er en ”darling” hos de danske forbrugere.

Der var to kandidater nomineret til prisen i kategorien ”discountkæde” og to kandidater nomineret i kategorien ”supermarked”. I kategorien discount var den anden nominerede KIWI+ i Ballerup på Sjælland.

Læs mere om mejeriprisen på Landbrug & Fødevarers site Gode Råvarer: www.goderaavarer.dk/detailansat/mejeriprisen

• Lidl åbnede sin butik på Østerbakken 71 i Thisted den 13. november 2008.
  • Lidl vandt Landbrug & Fødevarers Frugt- og Grøntprisen 2015 indenfor discount.
  • 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 104 dagligvarebutikker og flere end 2.250 medarbejdere i Danmark.
  • Med 10.000 butikker i 27 europæiske lande er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.
  • Lidl introducerede i 2012, som den første discountkæde, bake-off konceptet med nybagt brød og kager i alle kædens danske butikker.
  • I et pristjek på økologiske varer foretaget af Søndagsavisen i maj 2016, blev Lidl kåret som værende billigst på økologi set i forhold til øvrige dagligvarekæder.

Se mere på lidl.dk, facebook.com/lidldanmark, facebook.com/lidlfit, youtube.com/LidlDK.