Lidl laver mad-marked for hele familien

Pressemeddelelse   •   Aug 24, 2017 16:28 CEST

På The Lidl Market må man gerne lege med maden - byg dig selv, en ugle eller noget helt tredje ud af frugt og grønt.

Imens børnene bygger figurer af vindruer, bananer og æbler, kan de voksne gå på opdagelse blandt kvalitetsprodukter som fynsk, cremet rygeost, italiensk parmaskinke og græskarrugbrød bagt på hjemmelavet surdej. Det sker, når dagligvarekæden slår dørene op til ”The Lidl Market” på Food Festival i Aarhus den 1.-3. september.

På ’The Lidl Market' må man gerne lege med maden – faktisk er det meningen. Under overskriften ”smage – dufte – røre – kreere” opfordrer Lidl alle børn og forældre, der besøger Food Festival i Aarhus, til at finde deres fantasi og nysgerrighed for mad frem:

”Med vores Lidl Marked er der igen tvivl om, at man får stimuleret mange sanser. Besøgende på vores stand kan f.eks. dufte til en frisk basilikumplante, smage på en økologisk spegepølse – eller lave en ugle, sig selv eller noget helt tredje ud af frugt og grønt. Vi glæder os helt vildt til at se, hvor fantasifulde de besøgende er”, fortæller Heidi Vittrup, marketingchef i Lidl Danmark.

Kvalitet fra hele Europa

Når besøgende på Lidls marked smager på en fransk bondeost med toner af hasselnød, dufter til frisk, italiensk timian eller sætter tænderne i en økologisk snackgulerod dyrket ved Limfjorden, håber Lidl, at kædens fokus på kvalitetsprodukter skinner igennem:

"Vi vil gerne vise de besøgende, hvad det er, de får som kunder i Lidl – nemlig god kvalitet til prisen. Uanset om der er tale om danske produkter eller vores specialiteter fra andre lande. Vi håber at se en masse glade besøgende på vores stand til gode madoplevelser,” lyder det fra Heidi Vittrup.

’The Lidl Market’ holder åbent den 1.-3. september, når der er Food festival på Tangkrogen i Aarhus.

Om Food Festival

Food Festival er et sansefyldt, folkeligt event med fokus på gastronomi og madkultur, hvor kokke, producenter og madfolk samles på Tangkrogen i Aarhus 1.-3. september. Besøgende kan overvære spændende maddebatter, kokkekampe og smage på hundredvis af forskellige lækkerier, bl.a. hotdogs lavet af danske mesterkokke under Hotdog DM. Læs mere her: http://www.foodfestival.dk/

• 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 107 dagligvarebutikker og flere end 2.500 medarbejdere i Danmark.