Lidls elever leverer tårnhøjt snit

Pressemeddelelse   •   Sep 02, 2016 16:00 CEST

Med et imponerende flot gennemsnit slår dagligvarekædens elever alle tidligere resultater og indtager en placering blandt de absolut bedste elever i landet. Det blev officielt, da Lidl i sidste uge fejrede årgangens elever ved en reception på hovedkontoret.

Det samlede eksamensresultat for dette års Lidl-elever endte på hele 10,26. Michael Ottesen, der er en meget glad HR- og Personalechef, fortæller:

”Vores elevhold har altid leveret rigtig gode resultater, og i år er ingen undtagelse. Der er ingen tvivl om, at 2016-eleverne har præsteret enormt flot og har et stort potentiale. De er exceptionelt dygtige fagligt, og jeg er helt enestående stolt.”

En særlig høj grad af motivation er netop, hvad der har været kendetegnende for elevholdet hele vejen igennem uddannelsesforløbet. Alle eleverne fik da også karakterer i den høje ende af skalaen, da de var til fagprøveeksamen.

Med det rekordhøje resultat leverer eleverne, som for to år siden blev udvalgt blandt et felt på 800 ansøgere, de bedste fagprøveresultater, Lidl til dato har haft.

Elever som fremtidens ledere

Det gode resultat er dog langt fra et tilfælde. Allerede i rekrutteringsprocessen er der ekstra fokus på at få de helt rigtige kandidater ind, og Lidl har valgt at tage relativt få elever ind, for at kunne være i stand til at give eleverne den helt rigtige støtte.

”Vi er meget bevidste om, at vi uddanner vores fremtidige ledere. Derfor foregår uddannelsen ikke kun i salgsleddet, men vi involverer mange afdelinger på hovedkontoret samt eksterne samarbejdspartnere, så eleverne får et godt indblik i hele virksomheden,” siger Michael Ottesen.

Han forklarer, at Lidls elever bliver tilbudt at komme på et udlandsophold, som for mange elever betyder, at de vokser hurtigere med opgaven og bliver i stand til at tage et stort ansvar i en ung alder.

Den bedste af de bedste

Hvert år kårer Lidl ’Årets elev’, der bl.a. har udvist en særlig grad af loyalitet over for sine elev-kolleger og Lidl. Den titel gik i år til Simon Østergaard Jacobsen, 24 år, som til dagligt arbejder i Lidls butik på Jernbanegade i Randers.

”Jeg er overrasket og meget beæret over, at det var mig, der blev valgt, når der er så mange dygtige på vores hold,” siger han glad og fortæller videre, at elevtiden i Lidl har betydet meget for hans faglige og personlige udvikling.

”Før var jeg den generte type, men nu har jeg lært at turde træde frem og tage ansvar. Samtidig har jeg fået en stor viden omkring organisationen, drift og sammenhænge,” lyder det fra Simon Jacobsen, der er godt på vej op ad karrierestigen og begynder som souschef-trainee den 2. november.

Billedtekst 1:Holdet af Lidl-elever, som fredag den 26. august var mødt frem til diplomoverrækkelse og fejring på dagligvarekædens hovedkvarter i Kolding. Fra venste ses Camilla S. Poulsen, Louise Dueholm Petersen, Anne Sofie Jervelund, Henrik Rude Vissing, Line Kathrine Hansen, Sandra Korsgaard Hansen, Simon Østergaard Jacobsen, Katrine Due Nielsen, Andreas Christinasen, Kaja Bouvin, Anders Dahl Kristensen og Nicoline Field.

Billedtekst 2: En glad Simon Østergaard Jacobsen, som i sidste uge blev kåret til ’Årets elev’ i Lidl Danmark. Med den flotte titel følger en gavecheck på 5.000 kr.

Kort om Lidls elevuddannelse:

• Lidl har uddannet elever siden 2011
  • Lidl starter rekruttering af næste hold elever i januar 2017
  • Uddannelsen varer to år, og man får løn under uddannelsen
  • En Lidl elev tjener cirka 1.000 kroner mere om måneden før skat, end overenskomsten tilsiger
  • Lidl giver sine elever mulighed for et praktikophold i en anden europæisk Lidl-butik. De seneste år har det været i Irland og Nordirland
  • Man kan læse mere om Lidls elevuddannelse på elev@lidl.dk

Her kommer Lidls elever fra:

• Aalborg, Grønlandstorv 10/Diskovej: Andreas Christinasen
  • Esbjerg, Østervangsvej 2: Katrine Due Nielsen
  • Esbjerg, Storegade 225: Kaja Bouvin
  • Herning, Viborgvej 71: Louise Dueholm Petersen