’An Evening With Randy Newman’ 21. maj 2020 i DR Koncerthuset, Studie 2

DR KONCERTHUSET, STUDIE 2

RANDY NEWMAN ANNONCERER

‘AN EVENING WITH RANDY NEWMAN’

INTERNATIONAL TOUR I 2020 I FORBINDELSE MED DET ANMELDERROSTE ’DARK MATTER’ ALBUM

Randy Newman annoncerer ’An Evening With Randy Newman’, en international tour der bringer ham til Europa i maj og juni 2020. Den fulde tour-oversigt kan ses i nederst. Billetsalget til showet i DR Koncerthuset, Studie 2 d. 21. maj starter 19. september kl. 10.00. Læs mere på randynewman.com. Touren kommer i forlængelse af udgivelsen af ’Dark Matter’, som indeholder den GRAMMY-vindende sang ’Putin’, og er Newmans første album med nyt materiale i et årti.

Newman udgav ’Dark Matter’ i 2017 til stor ros fra anmelderne og albummet er efterfølgeren til ’Harps and Angels’ fra 2008. Det er en samling gribende musikalske stykker, der bevæger sig fra skarpt politiske til dybt personlige, når de omfavner temaer lige fra Cubakrisen og Putin til kærlighed og død. Hver satiriske sketch har et overdådigt arrangement med flere karakterer, skiftende karakterperspektiv og en dramatisk opbygning som vi kender det fra filmmusikken.

Med mere end 50 års erfaring er Randy Newman en respekteret herre inden for musikken. Han startede med at udgive musik i 1968 med sit selvbetitlede album og udgav op gennem 1970’erne flere anmelderroste albums såsom ’12 Songs’, ’Sail Away’ og ’Good Old Boys’. Han begyndte at komponere og lave musik til film i 1980’erne og har bl.a. lavet filmmusikken til alle Toy Story-filmene, A Bug’s Life og Biler 3. Udover ’Dark Matter’ udgav Randy Newmans pladeselskab Nonesuch også ’The Randy Newman Songbook’, der består af soloudgivelser fra hele Newmans karriere.

Randy Newman har modtaget en imponerende række priser og æresbevisninger. Heriblandt, syv GRAMMYs, tre Emmys og to Oscars, samt sin egen stjerne på Hollywood Walk of Fame. Derudover, er han blevet optaget i Songwriters Hall of Fame i 2002 og Rock and Roll Hall of Fame i 2013. Oplev den hæderkronede sangskriver, komponist og musiker i DR Koncerthuset, Studie 2 til foråret.

Fuld tour oversigt:

Thu Jun 18 Belgium | De Roma, Antwerp

Tue Jun 23 France | La Cigale, Paris

Billetpriser: PL1 sidde 700 kr./ PL2 sidde 600 kr./ PL3 sidde 500 kr. + gebyr

Billetsalget starter 18. september kl. 10.00 via livenation.dk og drkoncerthuset.dk.

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment oplevelser. På verdensplan bliver det til + 25.000 årlige koncerter og mere end 68 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 50 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi producerer alt fra mindre klubshows til arenakoncerter og store udendørskoncerter. Vores udbud spænder fra ny upcoming musik til mere etablerede kunstnere. Vi arrangerer også COPENHELL Festivalen på Refshaleøen, og Heartland Festivalen ved Egeskov Slot på Fyn. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet! Seriøs billetsalg og en musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.