Mariah Carey kommer til Danmark med sin "All I Want For Christmas Is You Tour" / 4. december i Royal Arena

Pressemeddelelse   •   Jun 04, 2018 10:00 CEST

Mariah Carey kommer til København 4. december

DEN GLOBALE SUPERSTJERNE OG INTERNATIONALE IKON MARIAH CAREY ANNONCERER ‘ALL I WANT FOR CHRISTMAS IS YOU’ EUROPA TOUR  - OG KOMMER TIL ROYAL ARENA 4. DECEMBER

“Splashiness, sentimentality, sparkle with all the trimmings” The Guardian

“A brilliantly camp, irrestistible delight” The Daily Telegraph

“It’s all we want for Christmas” Evening Standard

“A festive extravaganza” The Independent

Julen kommer bestemt tidligt i år, for den globale superstjerne, vokalfænomen og internationale ikon Mariah Carey offentliggør i dag, at den meget succesrige og kritikerroste All I Want For Christmas Is You Tour kommer til Europa til november/december. Med en betagende optræden med Mariah Carey og hendes mest berømte og elskede julesange og katalog af klassikere er All I Want For Christmas Is You Tour den perfekte gave til jul.

Efter at have begejstret publikummer sidste år, hvor All I Want For Christmas Is You Tour modtog fremragende anmeldelser fra både kritikere og fans efter de første shows, skrev The Guardian “Splashiness, sentimentality, sparkle with all the trimmings”, mens The Daily Telegraph skrev “a brilliantly camp, irrestistible delight”. Med overskriften “A festive extravaganza” fra The Independent, “It’s all we want for Christmas” skrev Evening Standard. Så gør plads i kalenderen og fremhæv All I Want For Christmas Is You koncerten denne jul.

Billetter til Mariah Carey All I Want For Christmas Is You Tour sættes i offentlig salg fredag den 8. juni via livenation.dk og ticketmaster.dk.

Mariah Carey er den bedst sælgende kvindelige kunstner nogensinde, med mere end 200 millioner albums solgt til dato og atten amerikanske Billboard Hot 100 #1 singler, mere end nogen soloartist i historien. Superstjernen er synonymt med jul takket være den #1 tidløse klassiker, "All I Want For Christmas Is You”. Jule-smashhittet, som hun skrev og producerede tidligt i karrieren er årligt den bedst sælgende julesingle, der går #1 på Billboards Holiday Digital Songs, Holiday Hot 100 og Holiday Streaming Songs lister.

Mariahs juleopus, "Merry Christmas" er stadig det bedst sælgende globale julealbum, med mere end 14 millioner solgte eksemplarer til dato verden over.

Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You

1 DecemberNorway, StavangerSormarka Arena

3 DecemberSweden, GothenburgScandinavium

4 DecemberDenmark, CopenhagenRoyal Arena

5 DecemberGermany, BerlinMercedes-Benz Arena

7 December France, ParisAccor Arena

9 DecemberU.K., NottinghamMotorpoint Arena

10 DecemberU.K., LeedsFirst Direct Arena

11 DecemberU.K., London The O2

13 December Holland, AmsterdamZiggo Dome

14 DecemberBelgium, Brussels Forest National

Om Mariah Carey

Mariah Carey er et musikalsk ikon, en soul legende, et popfænomen, en utrolig live artist og planetens bedst sælgende kvindelige artist nogensinde. Hun har solgt over 220 millioner plader og 17 af hendes 18 Billboard Hot 100 nummer 1 singler har været selvskrevet, inklusiv ”Fantasy”, ”Always Be My Baby”, ”Hero”, ”Touch My Body”, ”One Sweet Day”, og ”We Belong Together”, flere end nogen anden soloartist.

Med sin distinkte fem-oktav vokal range, produktive sangskrivning, og talent som producer, har Mariah defineret den moderne pop-artist. Som sanger/sangskriver/producer, blandt sine utallige priser, er hun blevet anerkendt med multiple Grammy Awards, 21 American Music Awards, Billboard’s ”Artist of the Decade” Award, the World Music Award for ”World’s Best Selling Female Artist Of The Millennium”, og BMI’s ”Icon Award” for hendes enestående præstationer indenfor sangskrivning.

Hun har toppet hitlisterne verden over og har spillet for fulde huse i stadions og arenaer over hele verden. Hendes kombination af fremragende talenter har inspireret hendes dedikerede fans i stort set alle lande og sat nye standarder i musikbranchen.

Mariah Careys fortsatte suveræne indflydelse på musikbranchen sætter et permanent præg på den del af verdenen. Hendes dokumetarserie "Mariah's World" får international præmiere til efteråret på E! og giver et indblik behind the scenes i hendes travle liv. Hun har også sat et væsentligt aftryk i filmverdenen, med kritikeroste roller i ”Precious (2009), Lee Daniel’s ”The Butler” (2013) og sidste år havde Mariah sin instruktør debut i ”A Christmas Melody”, en speciel jule feature for Hallmark, i hvilken hun også selv medvirker. Mariah er Congressional Award modtager og har gavmildt brugt sin tid og energi på en række filantropiske sager der står hendes hjerte nært, inklusiv ”Save the Music”, The ”Make-A- WishFoundation”, ”World Hunger Relief”, og ”Elton John AIDS Foundation” blandt mange andre. Hun er en stor supporter af velgørenhed indenfor børneområdet, både nationalt og internationalt, Mariah har grundlagt ”Camp Mariah” i samarbejde med the Fresh Air Fund, et retreat for by-børn så de kan udforske karrieremuligheder.

Billetpriser: PL1 750,- / PL2 650,- / PL3 520,- / PL4 420 kr. + gebyr

Billetsalget starter fredag 8. juni kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Der vil være presale for Jyske Bank kunder fra torsdag 7. juni kl. 10.00 og 23 timer frem. Læs mere på www.jyskebank.dk/musikken

Bliv medlem af Honey B. Fly fanklubben og få adgang til eksklusivt forsalg til Mariah Carey i Royal Arena 4. december 2018. Køb billet + medlemskab fra tirsdag 5. juni kl. 11.00 og indtil torsdag 7. juni kl. 22.00. Læs mere på ticketmaster.dk og mariahcarey.com