Superstjernen Mariah Carey til Aalborg 4. juni

MARIAH CAREY "CAUTION WORLD TOUR" I AALBORGHALLEN 4. JUNI

VERDENSSTJERNEN MARIAH CAREY AFSLØRER EUROPÆISKE DATOER FOR CAUTION WORLD TOUR

Billetsalget starter fredag 8. februar kl. 10

Den internationale sangerinde og sangskriverlegende, Mariah Carey, har i dag offentliggjort, at hun bringer sin kommende Caution World Tour til Europa, hvor hun indtager den pretigefyldte Royal Albert Hall med 3 koncertaftener i træk. Herefter gør hun stop i Paris, Hamborg, Aalborg, Barcelona, Bordeaux og Amsterdam. Offentliggørelsen kommer som opfølgning på udgivelsen af hendes anmelderroste 15. studiealbum, Caution.

Honey B. Fly er det officielle Mariah Carey fan community. Legacy-medlemmer af Honey B. Fly vil være de første til at modtage adgang til billetsalget, som for dem begynder tirsdag 5. februar kl. 10. Fans kan allerede købe et Honey B. Fly Live Pass i dag, hvilket giver dem adgang til det eksklusive Mariah Carey billetsalg, mulighed for at modtage nyhedsbreve fra Mariahcarey.com, særlige tilbud, konkurrencer og et gratis medlemskab til Honey B. Fly – det officielle fanc ommunity. Fans som allerede er registreret, behøver blot at opgradere deres konto med et Honey B. Fly Live Pass på mariahcarey.com.

Det officielle billetsalg starter fredag 8. februar kl. 10 på akkc.dk, ticketmaster.dk og livenation.dk og i Aalborg Kongres & Kultur Centers billetkontor tlf. 99355566.

Om Mariah Carey

Mariah Carey er den bedst sælgende kvindelige artist i verden med mere end 200 mio. solgte albums og 18 Billboard Hot 100 nr. 1 singler (17 selvskrevne sange), hvilket er mere end nogen anden soloartist i historien.

Mariah er sangerinde, sangskriver og producer, og hun er blevet belønnet med flere Grammy Awards, et utal af American Music Awards, Billboard’s ”Årtiets artist” pris, World Music Award for at være årtusindets bedst sælgende kvindelige sangerinde, og BMI’s Icon Award for hendes enestående succes som sangskriver.

Mariah Carey er så sandelig en skabelon på en moderne popstjerne. Hendes stemme har en rækkevidde på fem oktaver, hun er en unik sangskriver og har derudover også et unikt talent til at producere. Mariahs løbende indflydelse på musikindustrien efterlader også uforglemmelige aftryk på verden.

Hun er også kendt fra filmverdenen, hvor hun blandt andet er kendt for sin rolle i filmen WiseGirls, hvor hun spillede overfor Oscarvinderen Mira Sorvino og Melora Walters.

I 2009 blev Mariah Carey belønnet med The Breakthough Performance Award på Palm Springs Internation Film Festival for hendes anmelderroste rolle i Lee Daniels hitfilm Precious. Mariah var derefter også med i Lee Daniels’ The Butler fra 2013.

Mariah har brugt meget tid og energi på en lang række velgørende sager, som lægger hendes hjerte nær. Heriblandt Save The Music, Make-A-Wish Foundation, World Hunger Relief og Elton Johns AIDS Foundation. Hun er derudover også en stor støtte af velgørenhed for børn, både nationalt og internationalt. Hun har blandt andet også skabt Camp Mariah i samarbejde med Fresh Air Fund. Camp Mariah giver bybørn en mulighed for at udforske karriereudvikling.

Mariah Carey er repræsenteret af Roc Nation, UTA og Imprint PR.

www.mariahcarey.com

CAUTION WORLD TOUR DATES:

22 May 19Dublin3Arena

25 May 19 LondonRoyal Albert Hall

26 May 19 LondonRoyal Albert Hall

27 May 19 LondonRoyal Albert Hall

01 Jun 19 ParisPalais De Congrès

02 Jun 19 HamburgBarclaycard Arena

04 Jun 19 Aalborghallen

10 Jun 19 BarcelonaFestival Jardins Pedralbes

11 Jun 19 BordeauxArkea Arena

13 Jun 19 AmsterdamZiggo Dome

Billetpriser: A: 670,- / B: 570,- / C: 470,- / D: 370 kr. + gebyr

Der vil også være mulighed for at købe tre forskellige pakker, såkaldte ”Enhanced Experiences”: Front Row pakke kr. 3.048, Front 5 Row pakke kr. 2.227, og Hot Ticket pakke kr. 1.367.

Læs mere om pakkernes indhold her

Billetsalget starter fredag 8. februar kl. 10.00 via akkc.dk, ticketmaster.dk og livenation.dk og i Aalborg Kongres & Kultur Centers billetkontor tlf. 99355566.

Der vil som nævnt ovenfor være fanclub presale som beskrevet, derudover vil der være presale Jyske Bank kunder og Live Nation Danmark nyhedsbrevsmodtagere presale fra torsdag 7. februar kl. 10.00 (23 timer).

Læs mere på www.jyskebank.dk/musikken og livenation.dk (OBS: Hvis man ikke allerede på offentliggørrelsens tidspunkt er modtager af nyhedsbrevet kan der gå op til en uge før nye profiler er synkroniseret, og tilgængelige i vores nationale nyhedsbrevsdatabase. Det er altså først når profiler er aktive i denne database, at de vil modtage vores nyhedsbrev og ligeså muligheden for presale.)

FAKTA om koncerten med Mariah Carey i Aalborg Kongres & Kultur Center (AKKC)

AKKC har årligt omkring 120.000 kulturgæster, og huset rummer 3 scener, hvor af Mariah Carey tirsdag den 4. juni naturligvis skal give koncert på den største scene. Udover AKKC’s egne scener arrangeres der også koncerter i koncertarenaen Gigantium samt på de udendørs koncertområder i Skovdalen og Mølleparken.

Koncerten bliver i sammenligning med de andre indendørs koncerter i Europa intim med plads til kun 2.400 siddende publikummer, hvor de andre indendørs koncertsteder i Dublin, London, Paris, Hamborg, Bordeaux og Amsterdam har kapacitet fra 5.267 og helt op til 17.000 publikummer. Mariah Carey indleder sin Europaturné i 3Arena i Dublin 22. maj.

Eneste stop i Danmark er Aalborg, når Mariah Carey giver koncert 4. juni. Aalborg Kongres & Kultur Center har valgt, at koncerten placeres i huset på den store scene med plads til 2.400 fremfor koncertarenaen Gigantium med plads til 8.000 publikummer, som ofte bruges som spillested til de store internationale bands og navne.

- Det er jo helt vildt, at Aalborg inden for nogle ganske få dage kan præsentere så store internationale navne som Mariah Carey på vores store scene og Maroon5 i Mølleparken. Vi er overmåde stolte af at kunne præsentere Mariah Carey, som er et af verdens største popikoner og en skøn, skøn diva. Vi er helt sikre på, at den intime koncert for kun 2400 publikummer, bliver en enestående oplevelse for de, som får billetter. Det bliver en anderledes koncert, og vi glæder os over, at vi er eneste sted i Danmark, man kan få denne oplevelse, siger Nicolaj Holm, adm. direktør i Aalborg Kongres & Kultur Center.