U2 eXPERIENCE + iNNOCENCE Tour 2018 EUROPÆISKE DATOER ANNONCERES

Pressemeddelelse   •   Jan 16, 2018 08:10 CET

U2 "eXPERIENCE + iNNOCENCE Tour"

Turnéen besøger 9 lande i Europa inklusiv: Tyskland, Frankrig, Portugal, Spanien, Italien, Danmark, Holland, Storbritanien og Irland

“U2’s triumph is producing one of the most unforgettable arena shows most people will have seen.” – The Independent

'Always exhilarating, occasionally unsettling and overwhelmingly inspiring, U2 convincingly re-state their case for greatness.’ - Evening Standard

“U2’s defiantly ambitious, meticulously choreographed live productions put virtually every other rock band to shame.”- The Guardian

“U2 reinvent the arena show” Rolling Stone

Tirsdag 16. januar - Live Nation kan i dag bekræfte datoerne for den europæiske del af U2’s kommende eXPERIENCE + iNNOCENCE Tour. Touren begynder i Tulsa, Oklahoma 2. maj, den europæiske turné starter i Berlin 31. august med en række europæiske koncerter deriblandt Köln, Paris, Madrid, København, Hamburg, Amsterdam, Milano, Manchester og London. (Se listen nedenfor. Billetsalget begynder 26. januar – den danske koncert sættes i salg 29. januar).

Der planlægges desuden shows på bandets hjemmebane i Dublin og Belfast, detaljer herom annonceres så snart de på plads.

Efter sidste års anmelderroste stadiontour med The Joshua Tree Tour 2017, vil eXPERIENCE + iNNOCENCE Tour bringe U2 tilbage indendøre for, at starte hvor 2015s banebrydende iNNOCENCE + eXPERIENCE Tour endte.

eXPERIENCE + iNNOCENCE Touren følger udgivelsen af bandets 14. studiealbum Songs of Experience.

Ligesom #1 albummet Songs of Experience fungerer som en pendant til 2014 udgivelsen Songs of Innocence, er eXPERIENCE + iNNOCENCE Touren en fortsættelse til 2015 turnéen hvor man kunne opleve ”U2 genopfinde arenashowet” (Rolling Stone), der blev udråbt til #1 koncert i 2015 af The New York Times.

Som med alle U2-turnéer, vil denne nye arenaproduktion udforske det nyeste inden for avanceret teknologi. Scenen er ”in the round” og eXPERIENCE + iNNOCENCE Touren er en viderudvikling af den unikke og innovative scene fra 2015-touren, med flere performance areas, et topmoderne lydsystem samt en helt ny super high-res LED-skærm ni gange opløsningen af 2015-skærmen.

Billetsalget til den europæiske U2 eXPERIENCE + iNNOCENCE Tour begynder fredag 26. januar (29. januar i DK), og der vil være begrænsning på 4 billetter per person. U2.com subscribers har mulighed for at købe billetter først, fra torsdag 18. januar kl. 10.00, til lørdag 20. januar kl. 17.00.

Desuden er fans der forudbestilte Songs of Experience hos de involverede forhandlere før den 30. november 2017 også berettiget til, at få mulighed for presale ved shows i UK, Tyskland, Frankrig, Spanien, Portugal, Danmark, Italien, Irland og Holland. De fans der er berettiget hertil vil modtage en unik kode der giver dem adgang til presale fra mandag 22. januar kl. 09.00 til onsdag 24. januar kl. 17.00, afhængig af tilgængelighed og så længe der er ledige billetter - disse er begrænset til 2 billetter per person. * Vær opmærksom på at en kode ikke garanterer en billet.

U2’s eXPERIENCE + iNNOCENCE Tour produceres af Live Nation Global Touring.

eXPERIENCE + iNNOCENCE 2018

June 26 New York, NY - Madison Square Garden

June 29 Newark, NJ - Prudential Center

UK, IRELAND &EUROPE

August 31 Berlin, DE - Mercedes-Benz ArenaOn sale 26-Jan.

September 4 Cologne, DE - Lanxess ArenaOn sale 26-Jan.

September 8 Paris, FR - AccorHotels ArenaOn sale 26-Jan.

September 9 Paris, FR - AccorHotels ArenaOn sale 26-Jan.

September 16 Lisbon, PT - Altice ArenaOn sale 26-Jan.

September 20 Madrid, ES - WiZink ArenaOn sale 26-Jan.

September 29 Copenhagen, DK - Royal ArenaOn sale 29-Jan.

October 3 Hamburg, DE - Barclaycard ArenaOn sale 26-Jan.

October 7 Amsterdam, NL - Ziggo DomeOn sale 26-Jan.

October 11 Milan, IT - Mediolanum ForumOn sale 26-Jan.

October 12 Milan, IT - Mediolanum ForumOn sale 26-Jan.

October 19 Manchester, UK - Manchester ArenaOn sale 26-Jan.

October 23 London, UK - The O2 On sale 26-Jan.

Touren kommer også til Dublin og Belfast. Datoer, venues og billetsalgsinfo. annonceres snarest.

Tourplanen kan ændre sig.
For komplet tour og billetsalgsinformation besøg: www.U2.com & www.livenation.com

For pressebilleder besøg: www.U2.com/rmpphoto

Billetpriser for Royal Arena koncerten i København:

PL1 1400,- / PL2 850,- / PL3 650,- / PL3U (stå) 650,- / PL4 300 kr. + gebyr

Billetsalget starter mandag 29. januar kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Der er begrænsning på 4 billetter per person ved køb den første dag, derefter ingen begrænsninger.

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment oplevelser. På verdensplan bliver det til + 25.000 årlige koncerter og mere end 68 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 40 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi producerer alt fra mindre klubshows til arenakoncerter og store udendørskoncerter. Vores udbud spænder fra ny upcoming musik til mere etablerede kunstnere. Vi arrangerer også COPENHELL Festivalen på Refshaleøen, og Heartland Festivalen ved Egeskov Slot på Fyn. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet! God lyd og lys i sikre omgivelser, seriøs billetsalg og en musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.