LOOP Fitness styrker børn fra Julemærkehjem

Da det at opbygge og vedligeholde gode motionsvaner er centralt for børns fysiske sundhed og deres selvværd, har Julemærkefonden, som står bag de fem Julemærkehjem i Danmark, nu indgået et samarbejde med LOOP Fitness-kæden. LOOP Fitness har 86 centre over hele landet, og i 36 af centrene er der også træningsmaskiner til børn.

Et samarbejde mellem LOOP Fitness og Julemærkehjemmene i Danmark skal give børn og deres familier gode oplevelser med træning.

Et stadigt stigende antal danske børn kæmper med overvægt og sociale problemer som mobning og lavt selvværd. Hvert år hjælper de fem Julemærkehjem rundt omkring i landet ca 1.000 af disse børn via et ophold på Julemærkehjem, hvor børnene blandt andet lærer sunde vaner med hensyn til kost og motion.

Aftalen giver børn på Julemærkehjem mulighed for at træne gratis i LOOP Fitness centre, mens de er på Julemærkehjemmet og giver dem efterfølgende en betydelig rabat, så de sammen med familien kan fortsætte de gode motionsvaner, når deres 12 uger på Julemærkehjemmet er forbi. Derudover vil LOOP Fitness afholde en årlig ”Støt Julemærkefonden-dag” i august, hvor der via aktiviteter og konkurrencer i kædens centre samles ind til Julemærkefondens arbejde.

På Julemærkehjemmet i Hobro, har børnene allerede i foråret kunne stifte bekendtskab med træning i LOOP Fitness, da to af LOOP’s centre i henholdsvis Hobro og Sæby havde taget initiativ til at donere gratis træning til børnene.

Hos Julemærkehjemmet tager børnene meget positivt imod tilbuddet om at træne i fitnesscentret.

”Hos børnene i Hobro har vi oplevet, at de hurtigt har taget motionsformen til sig, og det er en stor sejr for dem at opleve, at det er ’ufarligt’ at komme i et fitnesscenter, og at træningen gør dem godt. Når de er vant til at komme i et fitnesscenter, tror vi også på, at der er større sandsynlighed for, at de fortsætter deres træning, når de ikke længere er hos os. Derfor glæder vi os til at udbrede samarbejdet til alle Julemærkehjemmene, så mange flere børn kan få den her chance”, siger direktør i Julemærkefonden Søren Ravn Jensen.

Hos LOOP Fitness er Marketingchef Lotte Winther Kappel også begejstret for det nye samarbejde. ”Vi ved, at det ikke bare er godt for børnenes fysiske sundhed men også for deres generelle trivsel, at de er fysisk aktive. Derfor er vi i LOOP Fitness glade for at kunne tilbyde træning til børn i vores særligt tilpassede træningsmaskiner, og vi vil gerne tage et socialt ansvar ved at give Julemærkehjemmenes børn adgang til at træne”, forklarer Lotte Winther Kappel.

”Med tilbuddet om at træne i LOOP Fitness håber jeg, at børnene kan holde fast i den nye, sunde livsstil, når de vender hjem til deres normale tilværelse. De kan endda tage mor, far og søskende med til træning, og vi har erfaret fra vores 36 centre med børnetræning, at fællesskabet er en væsentlig årsag til, at hele familien holder fast i de sunde motionsvaner”, uddyber hun.

Der er hvert år omkring 1.000 børn, som bliver tilbudt et ophold på Julemærkehjemmene, der er placeret i Hobro, Kruså, Ølsted, Skælskør og Roskilde. Protektor for Julemærkehjemmene er H.K.H. Kronprinsesse Mary.

• Børn, unge

LOOP Fitness er Danmarks største franchisebaserede kæde af fitnesscentre og drives på franchisebasis af partnere over hele landet. Kæden har i dag 96 centre over hele landet. Kædens unikke koncept er cirkeltræning i maskiner og i en helt fast kombination, som sikrer, at alle kroppens store muskelgrupper trænes igennem. Det skal være rart at komme i LOOP’s centre, og der skal være plads til alle. LOOP er træning i lyse og rene omgivelser uden spejle på væggene og med plads til at hygge med en kop kaffe i cafehjørnet efter træning.

Brian Schneider

Pressekontakt Administrerende direktør 30840324