Den nye MAN TGE er nu kommet til Danmark

Selvom der stadig er 2½ måned til starten af september, som er den officielle dato for lanceringen af MANs nye varebil i Danmark, så er de første biler begyndt at ankomme til Danmark.

De første MAN TGE er primært til internt brug, da de skal fungere som demobiler, servicebiler og lejebiler til egne forretninger, men bilerne er samtidig et godt bevis på at MANs ordreprocesser og systemer er klar.

De første kundeordre

MAN TGE havde officiel Danmarkspremiere på Transport 2017 i Herning tidligere på året. Her var interessen overvældende og de første tilkendegivelser på kundeordre kom i hus alene ud fra besigtigelsen på MAN standen. Efterfølgende er flere ordre kommet til og disse ordre vil snarrest blive lagt ind i ordresystemet og vil være blandt de allerførste biler, der skal leveres til september.

Med et åbent ordresystem og demobiler, der netop er ankommet, skal MANs salgsorganisation naturligvis i gang med at besøge potentielle kunder henover sommeren.

Endnu en milepæl er nået

I MANs van-afdeling glæder man sig over at endnu en milepæl er nået i en lanceringsfase, der indtil videre har været 1½ år.

Det har været et langt og spændende forløb for MANs varebilschef Nicolai sperling: ”Det har været vildt spændende at få lov til at følge og påvirke arbejdet med at få MANs første varebil bragt på markedet i Danmark. Det har været et langt forløb, hvor alle processer og en masse praktiske udfordringer har været vendt i samarbejde med vores mange MAN lastbilhuse. Nu hvor jeg ser de første MAN varebiler rulle ind på pladsen, er jeg naturligvis både stolt og lettet. Med de første demobilers ankomst ved jeg at vi er ved at være i mål”

Top kvalitet og top sikkerhed

For få uger siden, var den danske salgs- og eftermarkedsorganisation samlet i Barcelona. Her kunne alle MAN medarbejdere ved selvsyn konstatere at det bliver et produkt i absolut topkvalitet, som de nu skal at vise frem til kunderne. Suveræne køreegenskaber, lavt støjniveau og meget høj kvalitet i førerkabinen kendetegner den nye MAN TGE.

Den nye varebil fra MAN tilbydes med en lang række af sikkerheds- og hjælpefunktioner. Som standard kommer TGE’en med Sidewind assist og multikollisionsbremse. Som option fås varebilen med Bakassistent, Parkeringsassistent, Sidekollisionsassitent, Active Lane Guard System og anhængerrangeringsassistent.

Nødbremse som standard

Derudover kommer MAN TGE med nødbremse som standard, og bliver dermed den første varebil i Danmark, der har denne vigtige sikkerhedsfunktion som standard.

• aftersales
  • eftermarkedet