Mazda fejrer 100 års jubilæum med specialmodeller

Mazda fejrer 100 års jubilæum med specialmodeller

For at markere sit 100 års jubilæum lancerer Mazda nu en særlig specialudgave af henholdsvis Mazda3 og Mazda CX-30. De er begge inspireret af Mazdas første personbil, Mazda R360 Coupé, der i sin tid kunne fås i en populær hvidlakeret version med rødt indtræk og rødt tag.

Specialudgaverne af Mazda3 og CX-30 er baseret på topversionen Cosmo med Technology Pack. Motoren er i begge tilfælde den avancerede Skyactiv-X-motor med 180 hk og manuelt gear. De er lakeret i farven Snowflake White Pearl og er udstyret med sæder i vinrødt læder. Derudover har de en række unikke detaljer:

• Vinrøde måtter med 100 års-logo
  • Vinrødt stof i fodrummet
  • Hovedstøtter foran med ipræget 100 års-logo
  • Nøgler med 100års-logo
  • Navkapsler med 100 års-logo
  • Jubilæumsplakette på forskærmen

De særlige jubilæumsudgaver af Mazda3 og Mazda CX-30 kommer til Danmark i stærkt begrænset antal og kan leveres i løbet af efteråret 2020. Priserne er henholdsvis 360.000 kr. for Mazda3 og 380.000 kr. for Mazda CX-30.