Prøvekør en Mazda RX-Vision GT3 Concept

Prøvekør en Mazda RX-Vision GT3 Concept

En helt ny, virtuel racerbil, Mazda RX-Vision GT3 Concept, kan nu downloades til bilsimulatorspillet Gran Turismo Sport til PlayStation®4. Mazda har udviklet bilen sammen med Polyphony Digital Inc. med udgangspunkt i Mazda RX Vision.

Mazdas prisbelønnede designkoncept RX-Vision blev første gang præsenteret på Tokyo Motor Show i 2015, og nu er den blevet modificeret digitalt, så den lever op til FIA-reglementet for GT3-racerbiler og Gran Turismo Sports reglement for biler i kategori Gr.3.

Kabinen og dørene er uændrede, mens sporvidden er øget for og bag. Et stort luftudtag på motorhjelmen forbedrer aerodynamikken og kølingen af motoren. Nye spoilers for og bag samt en diffuser bag er tilføjet for at øge bilens downforce. Der er anvendt letvægtsmaterialer, og alle overflødige interiørdetaljer er fjernet for at opnå en lav vægt og et lavt tyngdepunkt.

Hjertet i bilen er en 4-kamret wankelmotor, Skyactiv-R, med 570 hk, og den er placeret midt i bilen. Det er med til at give en perfekt vægtfordeling på 48/52 (for/bag).

De bedste Gran Turismo Sport-spillere (over 18 år) får mulighed for at deltage med RX-Vision GT3 Concept i det FIA-certificerede Gran Turismo-mesterskab, der afvikles forskellige steder i verden i løbet af 2020-sæsonen.

Emner

Mazda blev grundlagt i 1920 i Japan og er et multinationalt selskab påvirket af forskellige kulturer men med stor respekt for sin japanske arv. Hos Mazda tror vi på, at man skal udfordre konventionerne for at gøre ting bedre. Den måde at tænke på har ført os til udviklingen af banebrydende tekniske løsninger og biler, som er smukke, inspirerende og ikke mindst sjove at køre i.

Jannik Olsen

Pressekontakt PR Manager +45 26 31 88 37