Plug-in A-Klassen har fået prisskilt

Plug-in A-Klassen har fået prisskilt

Mercedes-Benz har store ambitioner for producentens el- og plug-in hybridbiler. Fx vil man tilbyde mindst ét elektrisk alternativ i hvert segment, og disse skal suppleres med en række plug-in hybrider af næste generation. Nyeste skud på sidstnævnte er A 250 e plug-in hybrid, som kan blive din fra 384.997,-.

Ambitionen fra Mercedes-Benz er klar: Plug-in hybrider og fuldt elektriske biler skal udgøre mere end 50 % af det globale salg om 10 år, og inden 2039 skal hele porteføljen af nye biler gøres klimaansvarlig. Det samme skal produktionen i Europa – endda allerede i 2022.

Derfor kan vi se frem til en lang række af lanceringer, som har batteri som fællesnævner. Og her kommer den populære A-Klasse så ind i billedet: Både A-Klasse hatchback og sedan lanceres nemlig nu som plug-in hybrider til hhv. 384.997,- og 394.997,-.

Op til 70 km på ren el

De to nye modeller tilhører den nye generation af plug-in hybrider fra Mercedes-Benz, og det betyder blandt andet, at bilerne kan køre helt op til 70 km på ren el (WLTP), og at batteriet fx er vandkølet. I vanlig Mercedes-stil er her tale om helt ny og moderne teknologi, som er bygget op på samme måde, som man ville gøre det i en fuldt elektrisk bil.

Med 70 km på ren el vil mange byboere opleve, at de kun på få, længere ture får brug for bilens forbrændingsmotor. Pendlere kan nyde godt af lokal, emissionsfri kørsel i byerne og samtidig udnytte den brændstoføkonomiske benzinmotor med 160 hk på lande- og motorveje.

Fuldt digitalt display og mere standardudstyr

Når du sætter dig bag rattet i din nye A 250 e, bliver du mødt af et væld af standardudstyr, selv hvis du ikke sætter ét eneste kryds på listen over muligt ekstraudstyr. Ved første øjekast fanges øjnene af den fuldt-digitaliserede instrumentering, som ligger i direkte forlængelse af den store touch-skærm i midterkonsollen. Via skærmene kan du gå på opdagelse i Mercedes-Benz User Experience (MBUX), som er det nye styresystem, som lærer dig og dine vaner at kende over tid.

Derudover er bilen også udstyret med bakkamera og parkeringssensorer både foran og bagi, KEYLESS-GO nøglefri start, 17” letmetalfælge, LED High Performance forlygter og MB Navigation.

Gør den til din egen

Skal din bil alligevel have lidt ekstra pynt, kan man fx tilvælge den større skærm til instrumenteringen til 10.448,- eller AMG-pakken til 25.000,- for et mere sporty og dynamisk look. Derudover har Mercedes-Benz samlet noget af det mest populære ekstraudstyr i pakker for at gøre det hele endnu mere enkelt.

Premiumpakken til 25.000,- indeholder blandt andet et opgraderet lydanlæg, den større 10,25” skærm til instrumenteringen (standard er 7”) og ambientebelysning med 64 forskellige farver. Hvis det ikke er nok, kan man vælge Premiumpakke PLUS til 50.000,-, som foruden al indhold i førnævnte blandt andet også giver elektrisk justerbare forsæder med hukommelsesindstillinger og panorama el-skydetag.

Læs mere om den ny A 250 e her.