Pressemeddelelse -

MILWAUKEE® INTRODUCERER TO NYE, STÆRKE NEDBRYDNINGSHAMMERE MED LAVT VIBRATIONSNIVEAU

Milwaukee® fortsætter med at udvide sit 230V-sortiment med introduktionen af to nye, stærke og innovative nedbrydningshammere med lav vægt.

DEN NYE K 2500 H NEDBRYDNINGSHAMMER LEVERER EN SLAGENERGI PÅ 64 J OG ER DESIGNET TIL DE HÅRDESTE NEDRIVNINGSOPGAVER, MENS VIBRATIONERNE HOLDES PÅ ET LAVT NIVEAU PÅ KUN 4,9 M/S2. DENNE VÆRDI ER EN AF DE LAVESTE VIBRATIONER, DER ER MÅLT I 25 KG-VÆGTKLASSEN, OG DET GØR DET MULIGT FOR BRUGEREN AT ARBEJDE MERE END 8 TIMER PR. DAG.

De nye hammere er perfekte til en lang række opgaver, herunder opbrydning af veje og fortove, brydning af grøfter, gravning gennem ler og andre hårde jordarter, nedskydning af jordspyd, udgravning af kældre til nye rør- og brøndinstallationer, forstærkning af fundamenter, vandtætning og pælenedgravning.

Milwaukee® K 2500 H har en kulfri motor og en vedligeholdelsesfri slagmekanisme, som giver maksimal holdbarhed og lang levetid under barske arbejdsforhold.

Den nye serie er udstyret med Milwaukee® AVS-systemet med ’svævende’ slagmekanisme, hvor brugeren kan læne kroppen mod værktøjet uden at blive generet af vibrationerne, så arbejdet bliver langt mere behageligt og mindre anstrengende. Det gør det muligt for brugeren at arbejde hele dagen uden at nå op på farlige eksponeringsværdier.

Nedbrydningshammerne leveres med 10 m kabel, så de kan dække et arbejdsareal på op til 314 m2.

Tilgængeligt tilbehør Ud over et nyt sortiment af 28 mm HEX-mejsler og betonskærere introducerer Milwaukee® også en hammer-trolley BRT. Den har opbevaringsplads til 4 mejsler og kabelhåndtering, så det er nemt at transportere nedbrydningshammeren og tilbehøret på arbejdsstedet. Den pulverlakerede finish beskytter mod barske omgivelser på byggepladsen. Maks. 100 kg lasteevne.

Specifikationer: 25 kg nedbrydningshammer (K 2500 H)

• Effekt: 2200 W
  • Slagenergi (EPTA): 64 J
  • Ydelse: 1300 slag/min
  • Kulfri motor
  • Fæste: 28 mm K-Hex
  • Vibrationsmejsling: 4,9 m/s2
  • Vægt: 27,4 kg

• 22 kg nedbrydningshammer (K 2000 H)

• Effektforbrug: 2200 W
  • Slagenergi (EPTA): 42 J
  • Ydelse: 1300 slag/min
  • Motor med børster
  • Værktøjsholder: 28 mm K-Hex
  • Vibrationsmejsling: 4,7 m/s2
  • Vægt: 24,2 kg

• Læs mere om de nye nedbrydningshammere eller find nærmeste forhandler på www.milwaukeetool.dk

OM MILWAUKEE®

For over 90 år siden blev det første stykke Milwaukee-værktøj skabt i Wisconsin, USA. Siden da har Milwaukee fokuseret på én ting: at producere det bedste og mest slidstærke værktøj til professionelle brugere. I dag er Milwaukee et navn, der forbindes med produkter af den højeste kvalitet, længste levetid og største pålidelighed, som man kan købe for penge.

Hos Milwaukee er heavy duty mere end blot en del af et slogan. Det er et løfte om at udbyde det bedste til professionelle brugere. Milwaukees ingeniører designer ikke bare værktøj. De designer værktøj, som løser opgaven bedre, hurtigere, sikrere og mere pålideligt.

• Hobby

• 230v-hammer
    • mejselhammer
    • nedbrydningshammer
    • nedbrydning
    • elværktøj

Techtronic Industries (TTI) er en førende leverandør af elektrisk værktøj til forbrugere og til professionelle indenfor for konstruktions- og byggebranchen. Som den næststørste aktør på verdensmarkedet er TTI leveringsdygtige i totalløsninger på elværktøj og har et stærkt fokus på højkvalitetsmærker og innovative produkter. TTI’s brede vifte inkluderer højkvalitets elværktøj fra Milwaukee, AEG og Ryobi samt havemaskiner fra Homelite.

Daniel Lawaetz

Pressekontakt Marketingkoordinator, Milwaukee Marketing & PR +45 22 90 05 70

Magnus Karlsson

Pressekontakt Trade Marketing Manager - Milwaukee Pressekontakt +46 (0)705-43 95 71