Mindshares direktør fejrer 15 år på posten

Martin Ove Rasmussen er formentlig den længst siddende bureaudirektør i Danmark. Han stod for åbningen af Mindshares danske afdeling i 1999, og har været på posten lige siden. Han fejrer derfor 15 års jubilæum som CEO i medie- og kommunikationsbureauet i dag - samtidig med bureauets fødselsdag.

Martin Ove Rasmussen starter karrieren i 1988 i Schjærven som kontorelev, hvor han senere bliver internt uddannet som reklamekonsulent og medieplanlægger.

I 1992 fortsætter han som Media Director i Initiative Universal, og når at have mange titler i bureauet, før han i ’95 bliver headhuntet til Young & Rubicam, hvor han skal hjælpe til med at starte det, der i dag kendes som mediebureauet MEC (Mediaedge:cia). I denne tid går bureauet fra to til 14 ansatte, og undervejs er Martin Ove Rasmussen projektleder på et TV-analysesystem, ved navn PlayGround, der senere sælges til Viasat, Discovery og bruges internt i resten af GroupM.

I slutningen af 1999 bliver Martin Ove Rasmussen endnu en gang headhuntet. Denne gang skal han starte Mindshare, det globale netværk af mediebureauer, på dansk grund. Fra trange kår, med to ansatte og tomme ordrebøger, går det stærkt, og i både 2005 og 2006 bliver Mindshare kåret som Gazelle-virksomhed. I dag er der mere end 50 ansatte og bureauet er på Børsens Top 1000 liste over de største virksomheder i Danmark.

Sidste år stod Martin Ove Rasmussen i spidsen, da Mindshare opkøbte reklamebureauet Wasabi og han dannede derved landets første integrerede medie- og kommunikationsbureau. I år blev Mindshare desuden kåret som mediebureauet med de mest tilfredse kunder, ifølge MyImage undersøgelsen.

Fra første januar kunne Martin Ove Rasmussen desuden tilføje "Nordic CEO for Mindshare" til CV’et, og i dag flyver han ofte til de nordiske lande for at have en finger på pulsen i de forskellige markeder.

Martin Ove Rasmussen er gift med Pernille Rasmussen og sammen har de datteren Freja. Martin Ove Rasmussen er født i 1970 og opvokset syd for København, hvor han og familien stadig bor. Han har udtalt, at han ikke er Strandvejstypen, og han drikker hellere te og Bailey end kaffe og cognac.

• navne
  • mindshare

Mindshare er Danmarks første integrerede medie- og kommunikationsbureau. Derfor kan vi løse alle de væsentligste marketingudfordringer hos vores kunder - hurtigt, effektivt og kreativt. Godt arbejde skal både kunne måles og mærkes. Især på vores kunders forretning. Netop derfor er vi særligt stolte over at være bureauet med de mest tilfredse kunder ifølge MyImage 2014. Vi er markedsdominerende både globalt og lokalt. Med over 7.000 medarbejdere, kontorer i 116 lande og en del af verdens største mediebureaugruppe GroupM.