Kaffe i nye klæder i København

Pressemeddelelse   •   Jul 17, 2018 14:00 CEST

Moccamaster inviterer til kaffefestivallen ”Kaffe & Sensorik” på Ofelia Plads d. 21. juli 2018, hvor der er kulinariske kaffekreationer på menuen

Kaffeis, kaffecocktails og kaffe i maden… Oplev kaffens alsidige potentiale, når Moccamaster i samarbejde med en række restauratører og velkendte fødevarebrands serverer kaffe på alverdens kreative måder.

Den lille sorte bønne er omdrejningspunktet på festivallen, og de besøgende kan se frem til at få kaffen serveret på helt andre måder end i en klassisk kop. Festivallens deltagere spænder nemlig bredt i smagsoplevelser, og der vil blandt andet være prisvindende rom fra Skotlander Rum, nyskabende mejeriprodukter fra Arla Unika og is fra en af byens bedste isbutikker, Østerberg Ice Cream.

Er du nysgerrig efter nye kaffeoplevelser, akkompagneret af livemusik ved Københavns havnekaj, så er det lørdag d. 21. juli 2018, du skal møde op på Ofelia Plads.

Moccamaster ønsker at invitere så mange som muligt ind i kaffens kulinariske univers, og der vil være appetitvækkende og tørstslukkende smagninger, konkurrencer og workshops igennem hele dagen.

Siden den første kaffemaskine fra Moccamaster kom på markedet i 1969 har virksomheden haft en klar vision om at skabe verdens bedste kaffemaskine – og selv i dag håndlaves hver eneste Moccamaster-maskine.

Fakta:

Når kaffe og sanser mødes: Sensorik er det faglige ord for alt, der vedrører menneskets sanser. Kaffe kan forbindes med sensorik, fordi drikken stimulerer flere af vores sanser. Derfor hedder festivallen ”Kaffe & Sensorik”, fordi både syns-, lugte- og smagssanserne aktiveres i mødet med den famøse, sorte drik.

Hvad: Kaffe & Sensorik-festival

Hvor: ”Ofelia Plads” på Kvæsthusbroen, 1250 København K.

Hvornår: 21. juli 2018 fra kl. 12.30 – 18.00

Entré: Gratis

Klik her for at læse mere

Gerard C. Smit og hans medarbejdere hos Technivorm arbejder efter filosofien: ”Vi ønsker at producere en sikker kaffemaskine, som forbrugeren kan stole 100% på til hver en tid. Vi arbejder for et bedre miljø, ved at anvende produkter som er energieffektive og som har en usædvanlig lang levetid. Vi bruger altid kun genanvendelige og nedbrydelige materialer. Alle Moccamastere produceres stadig i Gerard C. Smit’s ånd.