København fra Noma + Momondo

Pressemeddelelse   •   Nov 21, 2011 13:07 CET

Alle kender det idylliske billede af København med Den Lille Havfrue, men den danske hovedstad er meget mere end det. Derfor får København nu en fortælling med helt nye vinkler på den gamle købstad og dens små gemmesteder i rejsebogen ’København fra Noma + Momondo’, som udgives 21. november.

”København er en by i bevægelse. Byen er i virkeligheden hverken særligt idyllisk eller velordnet. Vandrer du en tur ned ad de københavnske gader og stræder en tilfældig søndag morgen, er det tydeligt, at København er en by i forandring. En by i brug. Et sammensurium af pizzabakker, unge, der slentrer hjem efter en glad bytur, og vejarbejde omkring hvert andet gadehjørne. Men det er også Københavns charme. Her bliver levet. Her bliver skabt. Her er noget at fortælle,”

- Redaktør Anne Gry Daugård.

Noma er en smeltedigel af medarbejdere med mange nationaliteter, og de er omdrejningspunktet i guiden. Noma-folkene fortæller om deres personlige favoritsteder, hvor de giver et friskt – og udefra kommende - indblik i byens særlige oplevelser og afslører de små originale steder, der gemmer sig i byens indre.

”Vi er gået ind i samarbejdet med Momondo omkring denne bog, fordi vi rent faktisk syntes det er både sjovt og relevant. Vi er en københavnsk virksomhed begunstiget af en masse internationale kolleger. Så hvorfor ikke få deres insidertips til vores by frem? Måske kommer der andre ting frem, end det man normalt hører. Det har været en sjov proces, hvor der er blevet talt og tænkt om København, og vi er rent faktisk kommet til at lære hinanden endnu bedre at kende,”

- Adm. Direktør for Noma, Peter Kreiner.

Det er en lommebog, lavet til at blive taget med og blive vendt og drejet i hænderne, når man går på opdagelse i København. Der er gjort meget ud af bogens praktiske anvendelighed, stederne er nøje beskrevet og indtegnet på små kapitel-kort og et større folde- ud kort bagi bogen, så de er lette at finde frem til. På kortene er indtegnet 5 ruter, som samler nogle de bedste oplevelser i byens forskellige områder.

Fakta om ’København fra Noma+Momondo

Titel DK: København fra Noma + Momondo
Titel GB: Copenhagen from Noma + Momondo
Forlag: Momondo A/S
Sideantal: 140 sider
Sprog: Dansk version / Engelsk version
Udgivelsesdato: 21. november 2011
Format: 10 x 14 cm.
Vejl. Udsalgspris: 169 kr.
Inkluderer: Folde-ud kort

Momondo.com er en rejsesøgemaskine, der gør forbrugeren i stand til at sammenligne priser på flybilletter, pakkerejser, hoteller, biludlejning og tog. Momondo indsamler priserne fra over 800 udbydere og giver på få sekunder en oversigt over de bedste priser fundet. Momondo sælger ikke billetter, men viser forbrugeren, hvor de bedste priser findes og linker videre til udbyderen

Momondo blev lanceret i september 2006 og var på daværende tidspunkt udelukkende en søgemaskine, der søgte efter flybilletter. I oktober 2007 blev Momondo relanceret og udvidet til også at indeholde byguider og rejseartikler. Sidenhen er Momondo blevet yderligere udvidet til også at tilbyde prissammenligninger på pakkerejserhoteller, biludlejning, tog. Momondo er også blevet flersproglig, så det nu er muligt at søge på 12 forskellige sprog.

I dag samarbejder Momondo med forskellige partnere såsom Copenhagen AirportsTV 2Roskilde FestivalVisit Denmark, DIY Travel, JP/Politikens HusTV 4 og TV 2 Norge.