Momondo lancerer ny søgemaskine til rundrejser

Pressemeddelelse  •  2011-07-26 14:18 CEST

Rejseportalen www.momondo.com har netop lanceret en ny søgemaskine til rundrejser. Dermed bliver det muligt at søge flyrejser med flere destinationer i en søgning og sammenligne de bedste priser for den samlede tur.

Den nye søgemaskine er en videreudvikling af Momondos rejsesøgning, hvor det tidligere kun var muligt at søge retur- og enkeltbilletter.

”Vi har mange millioner brugere i hele verden, og tusindvis har efterspurgt en nem og hurtig måde at finde de bedste priser til rundrejser og mere komplekse flybilletter. Derfor har vi lagt meget udvikling i vores nye søgemaskine, som vi nu lancerer i en beta version”, siger Martin Lumbye, partner i Momondo.

Et eksempel kan være, at man skal flyve fra København til Paris og videre til Rom, hvorfra man flyver hjem København, eller at man ønsker flyve fra København til New York, køre i bil til Californien og flyve hjem fra Los Angeles.

Tidligere skulle man bruge unødig lang tid på at foretage flere søgninger mellem de respektive byer for at få et samlet overblik over hele rundrejsen. Med Momondos nye søgemaskine kan man få overblik over de bedste priser for hele rundrejsen i en og samme søgning. Man skal altså kun indtaste rejsen en gang, hvorefter Momondo indhenter og sammenligner de bedste priser på flybilletter på tværs af over 700 online rejseagenter og flyselskaber.

Prøv den nye søgemaskine i en BETA version her: www.momondo.com/multicity.aspx

Momondo.com er en rejsesøgemaskine, der gør forbrugeren i stand til at sammenligne priser på flybilletter, pakkerejser, hoteller, biludlejning og tog. Momondo indsamler priserne fra over 800 udbydere og giver på få sekunder en oversigt over de bedste priser fundet. Momondo sælger ikke billetter, men viser forbrugeren, hvor de bedste priser findes og linker videre til udbyderen

Momondo blev lanceret i september 2006 og var på daværende tidspunkt udelukkende en søgemaskine, der søgte efter flybilletter. I oktober 2007 blev Momondo relanceret og udvidet til også at indeholde byguider og rejseartikler. Sidenhen er Momondo blevet yderligere udvidet til også at tilbyde prissammenligninger på pakkerejserhoteller, biludlejning, tog. Momondo er også blevet flersproglig, så det nu er muligt at søge på 12 forskellige sprog.

I dag samarbejder Momondo med forskellige partnere såsom Copenhagen AirportsTV 2Roskilde FestivalVisit Denmark, DIY Travel, JP/Politikens HusTV 4 og TV 2 Norge.

PDF-dokument Word-dokument

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom