Momondo lancerer nyt hotel site

Pressemeddelelse   •   Jun 15, 2011 11:29 CEST

Teamet bag Momondo har skabt et nyt website for hotelsøgning på www.momondohotels.com.

Efter fem års erfaring med at skabe prisgennemsigtighed og hjælpe forbrugere finde de billigste flybilletter, sætter Momondo.com nu energi og knowhow ind på at skabe et forbrugervenligt site på nettet, når der skal vælges hotelværelse. Momondo opstod for at skabe en service til at finde flybilletter på nettet, og det tankesæt føres videre på www.momondohotels.com, da hotelværelset ofte er den næste beslutning, når flybilletten er bestilt.

Momondos nye hotelsøgemaskine søger og sammenligner priser fra mere end 450.000 hoteller på tværs af rejseagenter og hoteludbyder. Der kan være stor forskel på prisen på det samme hotelværelse fra udbyder til udbyder, og her er der mange penge at spare for forbrugerne - langt flere end når man booker sin flybillet.

Køb af hotelværelse handler for mange om langt mere end pris. Central beliggenhed, antal stjerner og gode bedømmelser af gæster er også vigtige parametre, når der søges efter et hotelværelse.

Derfor er Momondos nye hotelsite lavet med flere forskellige søgemuligheder:

• Beliggenhed kortlægges hurtigt og visuelt med en nyudviklet service, der via Google Maps giver forbrugerne mulighed for at se, hvor de forskellige hoteller ligger i byen. Endvidere er der mulighed for at sortere i forhold til et geografisk punkt eller område, man ønsker at bo tæt på, fx La Rambla i Barcelona eller MoMA i New York.
  • Ligesom den samme flybillet sælges hos flere agenter til forskellige priser, så ligger det samme hotel værelse også til salg hos flere hotelagenter til forskellige priser - og på hotelværelset er der ofte langt flere penge at spare end på flybilletten, hvis man sammenligner priserne inden man booker.
  • Hotellerne vurderes individuelt forhold til brugeranbefalinger, beliggenhed, antal stjerner og pris, og giver forbrugerne mulighed for at finde de hoteller, der skiller sig positivt ud. Disse hoteller kategoriseres som ”Best Choice”.

“Med Momondohotels.com vil vi gerne skabe et forbruger site, som hurtigt samler alle de vigtigste hotel sites på et sted - og gør det nemt at finde sit næste hotel til den bedste pris og med den bedst mulige beliggenhed. På samme måde som Momondo i sin tid ændrede adfærden for online bookning af flybilletter vil vi med det nye www.momondhotels.com gerne ændre adfærden for online bookning af hoteller”, siger partner i Momondo, Martin Lumbye.

Statistk fra EU viser at der i sommermånederne 2010 fra juni til og med september var 21 millioner flere overnatninger på hoteller i EU end de tilsvarende måneder året før. Dette er med til at hæve priserne for hotelovernatninger, og der bliver derfor endnu flere penge at spare for de forbrugere, der kan finde de gode tilbud.

Momondo.com er en rejsesøgemaskine, der gør forbrugeren i stand til at sammenligne priser på flybilletter, pakkerejser, hoteller, biludlejning og tog. Momondo indsamler priserne fra over 800 udbydere og giver på få sekunder en oversigt over de bedste priser fundet. Momondo sælger ikke billetter, men viser forbrugeren, hvor de bedste priser findes og linker videre til udbyderen

Momondo blev lanceret i september 2006 og var på daværende tidspunkt udelukkende en søgemaskine, der søgte efter flybilletter. I oktober 2007 blev Momondo relanceret og udvidet til også at indeholde byguider og rejseartikler. Sidenhen er Momondo blevet yderligere udvidet til også at tilbyde prissammenligninger på pakkerejserhoteller, cityguides, biludlejning, tog. Momondo er også blevet flersproglig, så det nu er muligt at søge på 12 forskellige sprog.

I dag samarbejder Momondo med forskellige partnere såsom Copenhagen AirportsTV 2Roskilde FestivalVisit Denmark, DIY Travel, JP/Politikens HusTV 4 og TV 2 Norge.