Momondo lancerer rejsesøgemaskine i Afrika

Pressemeddelelse  •  2012-05-14 10:43 CEST

Momondo (www.momondo.dk) har indgået et samarbejde med det afrikanske medieselskab Nation Media Group og lancerer nu den første rejsesøgemaskine nogensinde i Øst- og Centralafrika.

”Twendetwende” (www.twendetwende.co.ke) er navnet på det nye rejsesite, der skal gøre det muligt for øst- og centralafrikanere at sammenligne fly- og hotelpriser hos mere end 700 rejse- og flyselskaber samt hotelsider. Rejsesitet er resultatet af et samarbejde mellem Momondo og Nation Media Group, Øst- og Centralafrikas største medieselskab, der udover print, broadcast og elektroniske medier driver en lang række forbrugersites i Afrika.

Nation Media Group ser frem til at byde brugerne velkommen på Twendetwende. ”Rejsesitet er helt i tråd med vores digitale strategi for regionen. Vi har nogle af de mest besøgte websites i Afrika og Twendetwende, som betyder ”Let’s go, let’s go” på Swahili, bliver en ideel platform for rejsende i regionen og i hele Afrika”, siger Ms. Ann Gitao, Group Marketing Director hos Nation Media Group.

Nyt marked, nye muligheder
Med Twendetwende træder Momondo for første gang ind på det afrikanske marked. ”Vi har længe haft tanke på vækstmulighederne i Afrika, så det var meget interessant, da vi blev kontaktet af et af de ledende medieselskaber i Afrika. Lanceringen af Twendetwende er enormt spændende, da vi bringer noget helt nyt til det afrikanske marked”, siger Martin Lumbye, Partner i Momondo.

Ifølge Nation Media Group er det helt rigtig timing at lancere Twendetwende nu. ”I løbet af de seneste 18 måneder er adgangen til internet og fly i regionen væsentligt forbedret, så det er det helt rigtige tidspunkt at lancere et rejsesite. Vi starter med at lancere i Kenya, og om en måneds tid lancerer vi også et co.ug domæne i Uganda og efterfølgende et co.tz domæne i Tanzania”, siger Ms. Ann Gitao.

Nation Media Groups forbrugersites har generelt omkring 50 mio. sidevisninger og 5 mio. unikke brugere om måneden. Med Twendetwende kan brugerne sammenligne fly- og hotelpriser på en brugervenlig og gennemskuelig side, der giver et godt overblik over priser, tidsplaner og fly-, hotel- og rejsesider. Siden indeholder også information om spændende destinationer og nye hoteller i Østafrika.

For mere information, kontakt:
Julie Pedersen
Momondo Communications
Email: jup@momondo.com

Om Nation Media Group:
Nation Media Group (NMG) er det største uafhængige medieselskab i Øst- og Centralafrika. Nation Media Group blev grundlagt af Aga Khan i 1959 og har været noteret på Nairobi Stock Exchange siden starten af 70’erne. Som det ledende multimedieselskab i Østafrika inden for både print og elektroniske medier, har selskabet en omfattende læserkreds uden sidestykke i regionen. Mere information om medieselskabet kan findes på www.nationmedia.com

Om Momondo:
Rejsesøgemaskinen www.momondo.dk søger over 700 rejsesider og finder samt sammenligner priser på flybilletter, hotelværelser, højhastighedstog og udlejningsbiler.  Momondo tilbyder brugergenerede online city guides og udgiver rejsebogsserien ’Ta’ med til’, som kan købes på www.saxo.com eller på www.bilka.dk. Momondo blev lanceret 1. september 2006 af erfarne folk fra rejsebranchen og dygtige programmører med en passion for ny teknologi og rejser og er blevet anbefalet af danske og internationale medier, såsom New York Times, CNN og The London SundayTimes. I 2011 vandt Momondo titlen som det bedste rejsesite ved Danish Travel Awards, og i 2012 vandt Momondo en anerkendt tysk pristest foretaget i forbrugermagasinet Stiftung Warentest. Momondos mobilapplikationer for iPhone og Android er tilgængelige her http://itunes.apple.com/app/momondo-flight-search/id436736538 og her https://play.google.com/store/apps/details?id=com.momondo.flightsearch&hl=da

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom