Momondo sponsorerer de amerikanske rejseredaktørers kongres

Pressemeddelelse  •  2012-04-30 11:48 CEST

Når de største amerikanske medier samles til kongres den 3.-6. maj, er Momondo blandt hovedsponsorerne. Kongressen bliver holdt i Brooklyn, New York, og tilstede vil være nogle af de mest anerkendte rejseredaktører i USA.

Momondo (www.momondo.dk) er stolte over at skulle sponsorerere den prestigefyldte New York-kongres, der afholdes af Society of American Travel Writers og tiltrækker omkring 60 rejseredaktører fra hele USA. En række internationalt anerkendte medier er repræsenteret ved konferencen, såsom USA Today, Los Angeles Times, San Francisco Chronicle, National Geographic Traveler, Lonely Planet og Frommers.com.

Martin Lumbye, Partner hos Momondo, vil søndag den 6. maj holde en præsentation om Momondo på det historiske Borough Hall i Brooklyn. ”Selvom Momondo er baseret i Danmark, er vi taknemmelige for den anerkendelse og støtte, vi modtager i USA. Da Momondo blev lanceret i 2006 var det amerikanske medier som CNN, CBS News og NY Times, der opdagede os. Vi er glade for, at de amerikanske medier fortsætter med at vise interesse for Momondo”, siger Martin Lumbye.

Lumbye ser frem til at vise de amerikanske medier alle de features, der gør Momondo speciel.
Momondos unikke features inkluderer:

•    højhastighedstog integreret i flysøgningerne
•    søgning på mere end 700 websites, herunder på lavprisselskaber
•    søgning på mere end 450.000 hoteller verden over
•    søgning på farver, stemning og inspiration – ikke bare på destination
•    iPhone og Android applikationer
•    community-drevne artikler kombineret med professionelt indhold

Udover at være danskernes foretrukne rejsesøgemaskine, udgiver Momondo også rejsebøger og har i samarbejde med restaurant Noma udgivet bogen København fra noma + momondo, hvor Nomas mere end 40 internationale medarbejdere deler ud af deres favoritsteder i København.

Om Momondo:
Rejsesøgemaskinen www.momondo.dk er et dansk initiativ, som blev lanceret 1. september 2006 af erfarne folk fra rejsebranchen og dygtige programmører med en passion for ny teknologi og rejser. Søgemaskinen finder og sammenligner de bedste priser på flybilletter, hotelværelser, højhastighedstog samt udlejningsbiler og linker videre til udbyderne. Derudover tilbyder Momondo brugergenerede online city guides og udgiver rejsebogsserien ’Ta’ med til’, som kan købes på www.saxo.com eller på www.bilka.dk. Momondo søger over 700 rejsesider og er blevet anbefalet af danske og internationale medier, såsom New York Times, CNN, The London SundayTimes. I 2010 vandt Momondo E-handelsprisen inden for kategorien Rejse & Turisme. I 2011 vandt Momondo titlen som det bedste rejsesite ved Danish Travel Awards, og har desuden vundet en stor tysk pristest foretaget blandt 15 websites af det prestigefyldte forbrugermagasin Stiftung Warentest. Momondos mobilapplikationer for iPhone og Android er tilgængelige her http://itunes.apple.com/app/momondo-flight-search/id436736538 og her https://play.google.com/store/apps/details?id=com.momondo.flightsearch&hl=da

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom