Momondos søgeunivers klar til iPhone

Pressemeddelelse  •  2011-05-18 13:58 CEST

Med Momondos iPhone app kan man finde de bedste priser på flybilletter og gå direkte ind på udbyderens side og bestille dem. Vil man hellere vente lidt med at bestille, kan man gemme søgningen på sin mobil og/eller maile den til sig selv eller sin rejsemakker.
”Momondos iPhone app er et gratis tilbud til folk, som har brug for let og hurtigt at finde og sammenligne de bedste priser på flybilletter. Dette er den første af en række lanceringer, der skal gøre det endnu lettere at få fuldt udbytte af Momondos services på mobilen” siger Martin Lumbye, Partner i Momondo.
En ny undersøgelse fra Google viser, at ca. 4 procent af danskerne indenfor de seneste 12 måneder har fundet og bestilt en rejse på deres mobiltelefon. Tallet forventes at stige radikalt i de kommende år.
Undersøgelsen viser samtidig at Momondo, næst efter Google, er danskernes favorit søgemaskine – når det gælder om at researche på sin næste rejse.

Momondo.com er en rejsesøgemaskine, der gør forbrugeren i stand til at sammenligne priser på flybilletter, pakkerejser, hoteller, biludlejning og tog. Momondo indsamler priserne fra over 800 udbydere og giver på få sekunder en oversigt over de bedste priser fundet. Momondo sælger ikke billetter, men viser forbrugeren, hvor de bedste priser findes og linker videre til udbyderen

Momondo blev lanceret i september 2006 og var på daværende tidspunkt udelukkende en søgemaskine, der søgte efter flybilletter. I oktober 2007 blev Momondo relanceret og udvidet til også at indeholde byguider og rejseartikler. Sidenhen er Momondo blevet yderligere udvidet til også at tilbyde prissammenligninger på pakkerejserhoteller, biludlejning, tog. Momondo er også blevet flersproglig, så det nu er muligt at søge på 12 forskellige sprog.

I dag samarbejder Momondo med forskellige partnere såsom Copenhagen AirportsTV 2Roskilde FestivalVisit Denmark, DIY Travel, JP/Politikens HusTV 4 og TV 2 Norge.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom