Seks simple veje til en billigere flybillet

Pressemeddelelse   •   Apr 24, 2013 14:42 CEST

Drømmer du om sol, varme og krystalblåt hav, men er hæmmet af lavvande på bankkontoen, er der nu hjælp at hente: momondo lancerer en ny feature, der gør det lettere at finde frem til den billigste og bedste flybillet.

Hvor tidligt skal I være ude, når I skal booke den årlige drengetur til Barcelona? Og betyder det noget, om I rejser morgen eller aften, når miniferien med veninderne skal planlægges? Er det noget med, at du kan spare et par hundrede kroner ved at tage af sted torsdag i stedet for fredag? Og hvordan er det egentlig med forskellen på Heathrow, Gatwick og Stansted?

Spørgsmålene hober sig op, når flybilletten skal bestilles, og det kan være svært at finde ud af, hvordan du får den bedste billet til pengene. Men nu har momondo besluttet sig for at gøre noget ved sagen.

Med den nye feature, Prisindsigt, får rejselysne danskere helt ny indsigt i de mekanismer, der har en afgørende betydning for prisen på deres rejser. Dermed bliver det nemmere at gennemskue, hvad der gør udslaget for flybillettens pris.

Prisindsigt samler seks faktorer, du kan holde øje med og justere på for at få den mest fordelagtige billet:

•   Antal dage til afrejse
•   Tid på dagen
•   Dag på ugen
•   Sæson
•   Lufthavn
•   Luftfartselskab

”De fleste vil jo nok hellere svinge kreditkortet på en spansk tapasbar eller i en tøjbutik i Soho end at kaste penge efter transporten tur-retur. Vi kan se, at mange vælger den første og bedste billet, de støder på. De tænker måske ikke lige over, at der kan være meget at spare, hvis man er lidt fleksibel og ved, hvilke parametre man skal skrue på,” siger Julie Pedersen, PR-ansvarlig hos momondo.

De bedste rejser til brugeren
Prisindsigt markerer en vigtig milepæl for momondo, som løbende arbejder på at skabe gennemsigtighed på et komplekst marked, hvor det kan være svært for kunderne at finde rundt i pris-junglen, når de skal finde de bedste billetter. momondo har tidligere med stor succes lanceret features, som finder de bedste fly ud fra brugernes egne præferencer, samt en rejsekalender, der giver et overblik over prisniveauet på de enkelte rejsedage for en given destination.

”Hos momondo prøver vi at gøre søgningen mere gennemskuelig for brugeren. Det kan være rigtig svært at gennemskue, hvordan priserne egentlig er sat sammen, men det råder Prisindsigt bod på. Jeg tror, at brugerne vil få stor glæde af det,” siger Julie Pedersen, PR-ansvarlig hos momondo.

Fredag er ugens mest populære rejsedag
I årets første måneder har danskernes foretrukne rejsedag været fredag. Men vil man spare penge på flybilletten viser momondos nye Prisindsigt, at det ofte er billigere at rejse midt på ugen. Med Prisindsigt kan du nemlig se, hvilke knapper der skal trykkes på for at finde den billet, der passer dig allerbedst.

Skal du en tur til Rom, kan du se, at EasyJet er det flyselskab, der kan tilbyde de billigste billetter, at du – hvis du helt selv kan vælge – bør rejse en tirsdag, da det er ugens billigste rejsedag. Du kan tilmed se, at aftenen er det billigste tidspunkt på dagen, og at det er en god ide at være ude i god tid – i dette tilfælde 48 dage før.

Om momondo:
Rejsesiden www.momondo.dk søger og sammenligner priser på millioner af flybilletter, hotelværelser og udlejningsbiler. momondo blev lanceret i Danmark 1. september 2006 og er siden blevet anbefalet af danske og internationale medier, såsom New York Times, CNN og the SundayTimes. momondo har vundet flere priser, herunder titlen som det bedste rejsesite ved Danish Travel Awards i 2011 og 2012. momondo blev desuden kåret ”bedst i test” af Forbrugerrådets magasin TÆNK i 2012. momondos app’s er tilgængelige til iPhone og Android her: iPhone og Android.

Ved at indsende kommentaren accepterer du, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med Mynewsdesks privatlivspolitik.