TBEX travel blog conference in Copenhagen 4-6 November

Pressemeddelelse   •   Okt 04, 2010 10:01 CEST

For the first time ever the TBEX  travel blog conference is held in Copenhagen. Don’t miss this event if you are interested in blogging, travelling and new media.

Soon you can meet some of the world’s most inspiring travel bloggers when they participate in the travel blog conference TBEX Europe in Copenhagen in November. There have already been several successful TBEX conferences in the US and now the event hits Europe for the first time. Momondo co-hosts the conference together with Finnair and Wonderful Copenhagen.

If you want to hear fantastic speakers and participate in workshops on various topics within blogging and travel journalism, you now have a unique chance.

Hurry up and register before tickets are sold out.

Find out more about TBEX Europe from 4-6 November in Copenhagen.

Among the speakers are:

Karen Bryan, editor, Europe a la Carte
Paul Brady, writer, blogger & editor, Condé Nast Traveler
Robert Reid, editor, Lonely Planet
Jason Clampet, senior editor, Frommers.com
Andrew Evans, freelance writer & blogger, National Geographic
Lola Akinmade, editor, Matador Goods
Guido J. van den Elshout, blogger, Happy Hotelier
John E. DiScala, blogger, Johnny Jet
Bart & Sanne van Poll, bloggers, Spotted by Locals
Heather Cowper, blogger, Heather on Her Travels
Timothy Anderson, video blogger, My Denmark TV
Tomi Maaniemi, sales director, Finnair
Anéh Christina Hajdu, head of communications, Wonderful Copenhagen
Martin Lumbye, partner, Momondo.com
Angelika Hermann-Meier, president & owner Angelika Hermann-Meier PR

Momondo.com er en rejsesøgemaskine, der gør forbrugeren i stand til at sammenligne priser på flybilletter, pakkerejser, hoteller, biludlejning og tog. Momondo indsamler priserne fra over 800 udbydere og giver på få sekunder en oversigt over de bedste priser fundet. Momondo sælger ikke billetter, men viser forbrugeren, hvor de bedste priser findes og linker videre til udbyderen

Momondo blev lanceret i september 2006 og var på daværende tidspunkt udelukkende en søgemaskine, der søgte efter flybilletter. I oktober 2007 blev Momondo relanceret og udvidet til også at indeholde byguider og rejseartikler. Sidenhen er Momondo blevet yderligere udvidet til også at tilbyde prissammenligninger på pakkerejserhoteller, biludlejning, tog oghjemmesiden er blevet flersproglig, således at det er muligt at søge på dansksvensknorskengelsktyskfranskspanskportugisiskitalienskrussisk og tyrkisk.[5] I dag samarbejder Momondo med forskellige partnere såsom Copenhagen AirportsTV 2Roskilde FestivalVisit Denmark, DIY Travel, JP/Politikens HusTV 4 og TV 2 Norge.