Verdens førende rejsebloggere kommer til Købehavn

Pressemeddelelse   •   Sep 27, 2010 09:00 CEST

250 af verdens førende rejsebloggere kommer til København i november, når Momondo, Wonderful Copenhagen og Finnair Danmark er værter for den amerikanske blogkonference om rejser, turisme og kommunikation.

TBEX er navnet på en konference for rejsebloggere, der tidligere med stor succes har været afholdt i Chicago og New York. Fra 4. til 6. november indtager konferencen Europa og Danmark for første gang, da det er lykkes Momondo, Wonderful Copenhagen og Finnair Danmark at trække arrangementet til Danmark.

”TBEX er vokset meget hurtigt. Det begyndte som et møde mellem forskellige rejsebloggere i 2009, og det er nu blevet den mest omtalte event inden for rejseblogs. Vi ser frem til at komme til Danmark med Momondos hjælp” siger Kim Mance, medstifter af TravelBlogExchange.com (TBEX) og administrerende direktør for Galavanting Productions, der driver TBEX-konferencerne.

Efterspørgslen for at deltage i TBEX’s konferencer har været så stor, at det tidligt i 2010 stod klart, at Europa også skulle have sin egen konference. 250 internationale rejsebloggere forventes til København i november, hvor emnerne blandt andet bliver blog-etik, rejsebeskrivelser, podcasting, video og fotografi.

”Der er i dag meget stor fokus på formidling af rejseoplevelser på et hav af nye online portaler, og blogging er vor tids formidlingsform i rejsebranchen. Det vil vi gerne være med til at sætte fokus på. Derfor er vi stolte af at kunne præsentere den første TBEX Europa-konference i København” siger partner i Momondo, Martin Lumbye.

Også hos Wonderful Copenhagen ser man frem til den store begivenhed.

”Konferencen vil give verdens førende rejsebloggere førstehåndsoplevelser, så de forhåbentlig skriver begejstret om det nordiske køkken, om vores hotelfaciliteter, måden af afholde en konference, miljøvenlige tiltag, cykelkultur, design, arkitektur, kulturliv, mode og meget mere" siger Anéh Christina Hajdu, kommunikationschef, Wonderful Copenhagen.

Tilmeld dig konferencen her : http://tbexeurope.eventbrite.com

Kontaktpersoner:

Partner, Momondo: Martin Lumbye: ml@momondo.com

Kommunikationschef, Wonderful Copenhagen, Anéh Christina Hajdu: aha@woco.dk

• Fakta om TravelBlogExchange.com (TBEX):

TBEX er en forkortelse af TravelBlogExchange.com – en amerikansk onlineportal for anerkendte rejsebloggere. TBEX-konferencen afholdtes for første gang i 2009 i Chicago og blev omgående en stor succes på det nordamerikanske kontinent. Næste år afholdes TBEX 11 i juni i Vancouver, Canada. Der er allerede forudbestilt 200 pladser, og der ventes at komme omkring 600 rejsebloggere. Nu af holdes den første europæiske version af rejseblogger-konferencen i København. Det hele er sat i værk af det amerikanske mediehus Galavanting Productions, som står bag rejsemedierne www.Galavanting.tv og www.GoGalavanting.com.

Momondo.com er en rejsesøgemaskine, der gør forbrugeren i stand til at sammenligne priser på flybilletter, pakkerejser, hoteller, biludlejning og tog. Momondo indsamler priserne fra over 800 udbydere og giver på få sekunder en oversigt over de bedste priser fundet. Momondo sælger ikke billetter, men viser forbrugeren, hvor de bedste priser findes og linker videre til udbyderen

Momondo blev lanceret i september 2006 og var på daværende tidspunkt udelukkende en søgemaskine, der søgte efter flybilletter. I oktober 2007 blev Momondo relanceret og udvidet til også at indeholde byguider og rejseartikler. Sidenhen er Momondo blevet yderligere udvidet til også at tilbyde prissammenligninger på pakkerejserhoteller, biludlejning, tog og hjemmesiden er blevet flersproglig, således at det er muligt at søge på fx engelsk, fransk, tysk, russisk samt flere.
I dag samarbejder Momondo med forskellige partnere såsom Copenhagen Airports, TV 2, Roskilde Festival, Visit Denmark, DIY Travel, Turengårtil.dk, JP/Politikens Hus og TV 2 Norge.