Bliv PR-ekspert med Mynewsdesks PR-akademi

Bliv PR-ekspert med Mynewsdesks PR-akademi

Vi lever i en verden, hvor vi dagligt bliver bombarderet med indtryk. Med en ubegrænset strøm af information, uddannelse, underholdning og nyheder bliver det sværere for PR-ansvarlige at komme ud med deres budskaber til beslutningstagere og samtidig opbygge meningsgivende relationer.

En anden udfordring er at folk modtager en stor del af deres nyheder fra venner, familie, sociale medier og via søgemaskiner. Hvor i mod man tidligere kun modtog nyheder fra medier som TV, aviser og radio.

PR-ansvarlige har tidligere fokuseret på at udvikle værdifulde relationer til mindre grupper af influenter, men i takt med en markant stigning i udbuddet af mediekanaler skal de nu skabe relationer til en større masse.

Få styr på din PR

PR er den mest effektiv måde at udvikle positive relationer til influenter, hvis det altså gøres rigtigt. Disse relationer bygger på forståelse, loyalitet og støtter op om virksomheden.

Det indebærer. at man skal kunne håndtere en kombinationen af taktikker for paid, earned, shared og owned media, også kendt som PESO-modellen. Formålet med dette er at maksimere rækkevidden. Lad os tage et nærmere kig på hvordan det egentlig fungere.

The PESO model.001.jpeg

Paid media

Paid media er en god mulighed for at skabe en målrettet og omkostningseffektiv digital kampagne, hvor man i højere grad rammer den ønskede målgruppe. Betalte medier associeres som regel med reklame, men her kan der også være tale om betaling for kampagner på sociale medier.

Earned media

Earned media er værdifulde relationer med influenter. Hvilket kræver anderledes tilgang end tidligere, hvor PR-ansvarlige kunne pitche nyheder til journalister og dermed få omtale. I dag kan kommunikatører henvende sig til hvem som helst som har et relevant publikum og deler samme værdier.

Shared media betyder at man ved en kombination af e-mails, sociale medier og andre digitale platforme får delt sit materiale. Hvis man vil ramme sin målgruppe og sørge for at iindholdet bliver delt, skal man sikre sig at indholdet er delevenligt, relevant og giver folk mulighed for at kommentere og dermed deltage aktivt.

Owned media

Tidligere handlede det hele om pressemeddelelser, men nu dækker betegnelsen owned media over hele ens content produktion hvor du selv kan tage kontrol over den readaktionelle process - fra skriveprocessen til publicering og distribution på de forskellige mediekanaler.

Kom i gang med digital PR

Mynewsdesk har lanceret Digital PR Academy, for at give alle muligheden for at lære og overkomme de udfordringer branchen har at byde på. Alle moduler behandler et specifikt emne eller område og bliver introduceret og forklaret grundigt.

Vi vil blandt andet dække disse emner:

• Lær at formidle gode og engagerende historier som er så interessante, at de tiltrækker et trofast publikum.
  • Udvid din forståelse og dine kompetencer inden for influencer-relations og skab kontakt til journalister, investorer og politikkere.
  • Flyt dine samtaler til de sociale medie kanaler.
  • Styrk dine kompetencer inden for visuel-PR.
  • Distribution af dit content på nye kanaler samt strategier som vil hjælpe med engagere dit publikum på online platforme.
  • Du vil lære de grundlæggende målinger og måder at optimere på.

Formålet med akademiet er at hjælpe kommunikatører med at styrke deres kompetencer indenfor kommunikation. Dette gælder både med udviklingen af historierne, men også hvordan du formidler dem til resten af verden. Derudover har kurset også fokus på upcoming tendenser og værktøjer.

“Husk at der ikke længere eksisterer en målstreg. Du vil aldrig nå til et punkt, hvor du er færdigudlært inden for PR, da det er en kontinuerlig forandring. Det er en læringsprocess som over tid skaber dygtiggørelse, og vi vil konstant forbedre og opdatere vores bibliotek med indhold. Det vigtigste her er at blive ved med at bevæge sig fremad.” Jonathan Bean, CMO i Mynewsdesk.

Vil du lære mere om digital PR, kan du besøge vores akademi.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk