De bedste tips fra vinderen af Årets Pressemeddelelse

De bedste tips fra vinderen af Årets Pressemeddelelse

Fra venstre: Katrine Barslev, marketing manager Mynewsdesk, Ib Konrad Jensen, pressechef TDC og Simon Geoffroy, account manager Mynewsdesk

Hvordan ser formlen for succes med kommunikation og pr ud? Det ved Ib Konrad Jensen noget om. Som pressechef for TDC, der vandt Årets Pressemeddelelse, har han i 11 år stået for TDC’s pr-strategi. Her deler han ud af sine bedste tips. Blandt andet er der noget om big data..

Hej Ib! TDC vandt prisen for Årets Pressemeddelelse 2015. Tillykke!
Tak, det er fedt! Specielt fordi det er en konkurrence, hvor brugerne bestemte vinderen. Til daglig måler vi os på hits og kliks, så det er dejligt at få noget feedback på denne måde. Det skal vi helt sikkert bruge til internt praleri.

Hvordan kom I på ideen med “Folkemødet er en københavner-begivenhed”?
Det udspringer af vores fordomme om, hvorvidt Folkemødet egentlig er et folkemøde. Vi tænkte journalistisk og på hvordan vi kunne spille på timingen og skrive vores egen “TDC-vinkel”. I virksomheden har vi en masse tal, som vi kan bruge til kommunikation og pr. Big data er utroligt interessante, fordi der gemmer sig almengyldige historier, som har interesse blandt medierne og i offentligheden.

Hvad er dine tips til at skrive historier, der bliver taget op af medierne?
Det handler om at gå til de rigtige mennesker og ikke nødvendigvis følge hierkarkiet. Tal med de af dine kolleger, der arbejder med statistik eller business intelligence. Den tekniker, der er helt nede i tallene, kan ofte give dig helt nye historier.

Hør Ib Konrad Jensens bedste tips til succesfuld pr.

Og så ved jeg, at ordet “timing” ligger dig nært. Fortæl hvorfor.
Jamen, når man vil have succes, handler det selvfølgelig om at fange timingen. Det nytter ikke noget at sende en historie om julemanden ud i marts.

God timing er halvdelen af en god nyhedshistorie. Hvad er det for en begivenhed, du spiller op mod? Hvorfor er det relevant for medierne? Spørg altid dig selv, om du selv ville gide læse historien.

Hvad betyder et newsroom for jer i TDC?
Det er ekstremt vigtigt, at vi har alt vores indhold samlet samme sted. Arkivet er vores måde at finde alle vores ældre historier. I alt arbejde 5 personer i værktøjet, så de kan se hinandens historier og se, hvad der er på vej. Vi valgte Mynewsdesk, fordi vi ville have et distributionsværktøj, som er pålideligt og hvor vi kan analysere effekten af vores arbejde.

”Download

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk