Derfor skal du networke på Twitter

Derfor skal du networke på Twitter

Der er mange måder, hvorpå man kan komme i kontakt med potentielle gæstebloggere, samarbejdspartnere og lignende, men kun få værktøjer som Twitter kan levere samme grad af effektivitet.

Hvis I ikke allerede deltager i samtalen på Twitter, er dette et godt eksempel på, hvorfor I skal se at komme i gang.

I november 2011 indledte jeg en dialog med Trine Nebel på Twitter via Mynewsdesk Danmarks twitter-konto. På trods af Twitters begrænsning på 140 tegn pr. statusopdatering, er det et glimrende værktøj til at opbygge nye venskaber, bekendtskaber og samarbejder.

Således var et enkelt tweet startskuddet til, at vi nu - cirka et år efter - har fået leveret et gæsteblogindlæg af Trine, hun har gæstet vores event Mynewsday flere gange, og vi indgår i Trines nye bog "Dit omdømme på sociale medier".

Det hele startede som nævnt tilbage i slutningen af november 2011, hvor jeg blandt andet overvågede sætningen “sociale medier” på Twitter, og i den forbindelse faldt jeg over nedenstående tweet fra Trine:

En af de mange fordele ved Twitter er, at man nemt kan indlede samtaler med vildt fremmede mennesker uden at fremstå besynderlig.

Mit svar ledte til, at Trine og jeg begyndte at følge hinanden på Twitter, og dialogen på Twitter angående et muligt blogindlæg blev snarligt afløst af mails, da de 140 tegn nogle gange alligevel er for begrænsende.

Trine er bl.a. master i retorik, og idet året var ved at gå på hæld, ville hun skrive en alternativ nytårstale til statsminister Helle Thorning Schmidt: talen, som statsministeren i Trines øjne burde holde. Med hjælp fra Twitter modtog hun mange forslag til, hvad talen burde indeholde, og Trine skrev efterfølgende et gæsteblogindlæg til Mynewsdesk, som handlede om, hvordan hun benyttede de sociale medier til at skrive statsministerens tale.

Talen blev bragt på BT’s hjemmeside og nåede sågar helt frem til statsministerens særlige rådgiver, Noa Redington.

Sidenhen har vi som tidligere skrevet truffet Trine flere gange i offline regi, og det har givet os omtale i Trines nye bog Dit omdømme på sociale medier. Alt sammen sat i gang pga. et enkelt tweet.

Der er naturligvis en masse andre måder, hvorpå man kan komme i kontakt med potentielle gæstebloggere, samarbejdspartnere og lignende, men kun få værktøjer som Twitter kan levere samme grad af effektivitet. De 140 tegn kræver en skarp pen, og man kommer hurtigt til sagen.

Hvis I endnu ikke benytter sociale medier til at networke, så er det aldrig for sent at komme i gang - eventuelt med hjælp fra Trines bog.

Om bogen

Dit omdømme på sociale medier – sådan kommunikerer du godt med din målgruppe er en ny bog skrevet af forfatteren Trine Nebel.

Bogen er interessant og relevant læsning for alle, der beskæftiger sig professionelt med sociale medier. Store danske virksomheders ageren på sociale medier og Obamas lovpriste 2008-kampagne bliver analyseret og gjort anvendelige for virksomheder og kommunikatører, der ikke har budgetter og ressourcer i samme størrelsesorden. Bogen er spækket med praktiske eksempler og kan både bruges som inspiration og opslagsbog.

Trines bog har opnået en såkaldt lektørudtalelse (anbefaling fra bibliotekernes egne anmeldere). Mynewsdesk vil gerne gøre det samme. Her er bogen på dansk, der ikke fortæller, hvad andre har gjort, men hvad læseren selv kan gøre. Trin for trin. For at kommunikere sig til et bedre omdømme og en højere troværdighed på de sociale medier.

Bogen er udgivet på Bogforlaget Frydenlund og kan købes her.

Om Trine Nebel:
Trine Nebel er master i retorik og har desuden en diplomuddannelse i strategisk kommunikation.

Hun blogger på www.TrineNebel.dk om retorik, taler og kommunikation og holder desuden foredrag og rådgiver særlige kunder.

Blogindlægget er skrevet af Magnus Snoer fra Mynewsdesk Danmark. Magnus har været hos Mynewsdesk siden april 2011. Find ham på bl.a. Twitter og Linkedin.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk