Stafet: Kristoffer Hjerrild - Winkwink.dk & MagentoXperten.dk

Stafet: Kristoffer Hjerrild - Winkwink.dk & MagentoXperten.dk

Kristoffer dimitterede i 2009 fra Handelsgymnasiet i Vejlby og har siden da haft gang i mange spændende projekter. Han har været medejer af Longboard-Shoppen.dk, ejer af Selvbruner-Shop.dk samt ejer af Underwear4men.dk for blot at nævne nogle få af hans tidligere projekter. Alle disse virksomheder er i dag blevet solgt videre. I dag er han ejer af Winkwink.dk, der sælger lingerie og lovetoys samt MagentoXperten.dk, som er et innovativt e-handelsbureau med speciale i udvikling af webshops, med særlig ekspertise i Magento eCommerce.

Fem hurtige spørgsmål til Kristoffer Hjerrild

1. Hvilke tanker har du gjort dig omkring kommunikation og PR, når du har startet en ny virksomhed op?

Da jeg var yngre, gjorde jeg ikke så meget, da det primært var produkt og konceptet, der var i fokus. Så det har tidligere ikke betydet meget for mig, men selvfølgelig var det vigtigt, at der var en generel interesse for branchen eller produktet. Så da jeg fx startede min virksomhed winkwink , som er en sexshop der sælger sexlegetøj, vidste jeg godt, at jeg kunne trække overskrifter, da det var anderledes, men det var ikke årsagen til, at winkwink blev startet.

I dag betyder det mere, da jeg bruger medierne rigtig meget til at komme ud med mit budskab, om det måtte være iværksætteri eller en sladderhistorie.

2. Hvordan arbejder du med PR?

Jeg arbejder aktivt med PR i dag. Især i 2016 gjorde jeg rigtig meget og kom i medierne mere end 50 gange med alt fra sladderhistorier i Ekstrabladet og lignende medier; fx “500 mænd er enige om, at dette er den frækkeste sport til OL," til spændende artikler om iværksætteri og mere seriøst content såsom: “Sexlegetøj iværksætter satser på det franske marked”, som var i Børsen. Så ja, jeg arbejder aktivt med det, og jeg prøver løbende at afsætte tid til nye spændende pressemeddelser.

Det er altid en god ide, at følge højtider uanset om man sælger sexlegetøj eller Adidas sokker.

3. Gør du noget for at blive omtalt i medierne? Hvis ja, hvad?

Lidt i forlængelse af det forrige spørgsmål arbejder jeg aktivt med at blive omtalt i medierne, og jeg prøver konstant at blive bedre til at skrive bedre historier samt få fat i de rigtige journalister og medier. Samtidig er det selvfølgelig godt at have gode billeder, og ramme noget som er relevant og kanalisere det igennem det rigtige medie. Så kort fortalt prøver jeg at gøre arbejdet så nemt og værdifuldt for journalisterne som muligt.

4. Har du en digital kommunikationsplan? Hvis ja, hvordan er den sammensat?

Jeg har ikke en detaljeret plan, men vi ved, hvornår vi skal hive den gode historie frem. Fx er det oplagt for os at skrive om Fifty Shades Of Grey, når filmen kommer i biografen såvel som at skrive i forbindelse med valentinsdag, d.1. april, om sommeren når aviserne mangler inspiration, halloween, jul osv.

Der er rigtig mange højtider, hvor du med den rigtige vinkel kan fange journalisternes opmærksomhed, da det både er aktuelt, informativt og/eller sjovt.

5. Hvilke erfaringer har du gjort dig ift. opstarten af en ny virksomhed og brugen af digital kommunikation? Er der noget du ville gøre om/bedre, hvis du havde muligheden?

Ja, jeg arbejder pt. på et “hemmeligt” projekt, og her er det klart, at PR er mere i fokus end tidligere, da jeg har gode kontakter og føler, at jeg har noget, som medierne vil finde rigtig interessant. Så her vil det hele blive tilrettelagt omkring release for maksimal eksponering. Det kan være utrolig værdifuldt, at time en release med god eksponering igennem diverse medier, så man kan komme godt i gang.

Links til Kristoffer Hjerrild:

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk