Månedens kommunikatør: Anne Jensen, NorthSide

Månedens kommunikatør: Anne Jensen, NorthSide

12 hurtige til Anne Jensen.

Jeg er uddannet Cand.mag. fra Aarhus Universitet i 2010.

Jeg arbejder på NorthSide som Head of Online Communications & Green Initiatives og har gjort det siden maj 2012.

Det bedste ved mit job er at være en del af udviklingen af en ung og ambitiøs festival, med en superengageret organisation bag.

Den sjoveste udfordring ved mit job er det konstante arbejde med at være relevant for dem, vi gerne vil være i dialog med. Det er en daglig, og meget væsentlig, udfordring. Derudover har jeg den positive udfordring, at jeg skal sætte mig ind i mange forskellige områder. Sådan er det i en lille organisation - bl.a. er jeg, udover arbejdet med online kommunikation, tovholder for vores arbejde med bæredygtighed samt partnersamarbejder.

Når jeg skal pitche historier til journalister eller bloggere, foretrækker jeg at tage kontakt via en mail og et telefonopkald. Nogle gange et lille tweet eller en Facebook-besked, hvis jeg har en kontakt der.

Hvis jeg skulle give ét råd til journalister, så skulle det være: Skriv om det jeg synes er interessant! ;)

Jeg synes, Twitter er et fantastisk netværk! Jeg bruger selv Twitter privat, hvor jeg henter viden hurtigere end andre medier kan give mig dem, får gode råd, mere personlige end jeg kan finde dem andre steder og opdyrker spændende relationer, som jeg har lettere adgang til end via traditionelle netværk. I mit arbejde bruger vi også Twitter til at engagere os direkte med følgere af NorthSide, og det kan altså ske lidt hurtigere og lidt mere direkte end via de fleste andre medier.

Jeg vil gerne bruge mere tid på fordybelse og strategiudvikling helt generelt. Fordi jeg har så mange forskellige arbejdsopgaver, kan det være svært at zoome ind og virkelig bruge tid på at nørde. Det vil jeg gerne insistere mere på at gøre.

I mit daglige arbejde kan jeg ikke undvære Apps, der sætter tingene i system: Evernote, Podio, Google Doc, Tweetdeck - fordi jeg er en person, der har brug for systemer til at holde fokus.

Hvis jeg skulle give ét råd til andre PR- og kommunikationsmedarbejdere, så skulle det være at have det sjovt med det man laver, på hver enkelt kanal. Hvis ikke det er sjovt, er der oftest noget galt med den måde, man bruger mediet på.

Hvis jeg kunne give ét råd til mig selv på min første dag på min nuværende arbejdsplads, så skulle det være: Stil mod at tage en beslutning i dag. Lad være med at udskyde til i morgen.

Næste gang skal spørgsmålene besvares af Dennis Arnsbæk fra U communicate, som jeg kender fra arbejdet med online kommunikation under selve NorthSide festivalen. Dennis startede for to år siden som frivillig kommunikatør og er nu en del af det faste kommunikationshold, som jeg sparrer med året rundt.

Links og kontaktoplysninger til Anne Jensen:

Kunne du tænke dig at skrive et gæsteblogindlæg for Mynewsdesk? Skriv til Magnus på magnus.snoer@mynewsdesk.com, hvis du har noget på hjerte om PR, kommunikation, marketing, sociale medier, digitale trends, journalistik, online synlighed eller andet i samme boldgade.

Gør dit arbejde som kommunikatør nemmere - klik her og prøv Mynewsdesk gratis i 30 dage.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk