Sådan bygger vi 100 Million Challenge

Sådan bygger vi 100 Million Challenge

Ud af de mange ansøgninger til 100 Million Reach Challenge valgte Mynewsdesk den svenske virksomhed Høvding, hvis produkter også kan købes i Danmark.

Den lille Malmø-baserede virksomhed vandt en storstilet PR-kampagne med et ambitiøst mål om at fortælle Høvdings historie og nå ud til 100 millioner mennesker.

Hvorfor Høvding?
At netop Høvding blev udvalgt blandt hundredevis af ansøgere handler om, at historien bag produktet er så stærk, at Mynewsdesk synes, den fortjener et langt større publikum. Grundlæggerne af Høvding studerede design på Lunds Universitet og ønskede at skabe et stærkt designprodukt til cyklister. De udviklede en airbagcykelhjelm som, i stedet for at bæres på hovedet som en traditionel hjelm, spændes om halsen og pustes op om hovedet som en beskyttende “pude” i tilfælde af påkørsel eller fald. Høvdings airbag har gennemgået de samme tests og godkendelser som konventionelle hjelme.

“Høvding har et lovende og innovativt produkt, men har udfordringer med at ekspandere globalt,” siger Sofia Juhlin, Head of Global Marketing Communication & Brand hos Mynewsdesk.

“Det er en rejse, som vi på Mynewsdesk gerne vil hjælpe med og være en del af. Produktet redder liv, og det gør denne udfordring endnu mere meningsfuld og vigtig.”

En kampagne med smæk på
Så snart Høvding var udvalgt, begyndte en intens proces med det kreative bureau Edelman Deportivo. Teamet fra Mynewsdesk, Høvding og Edelman Deportivo slog hjernerne sammen for at udvikle en kampagne, der kan styrke og udvikle Høvdings historie. Alt er nu klart til lancering i midten af maj.

“Vi opfordrer altid vores kunder til at udfordre sig selv, når de fortæller deres historier, og nu tager vi selv udfordringen op. Kampagnen er nu næsten klar til start, og vi er både spændte og begejstrede over at snart kunne trykke på startknappen,” siger Sofia Juhlin.

Hele kampagnen bliver dokumenteret, og artikler om den kreative proces fra udvælgelse til lancering og evaluering kan læses her i newsroomet men også på Høvdings egne kommunikationsplatforme.

Styrken ved et newsroom
Høvding har været kunde hos Mynewsdesk i flere år og er en erfaren bruger af newsrooms. I videoen herunder forklarer Marketing Manager Anna Katarina Skogh, hvordan marketing teamet ser frem til at få ekstra man power til at få Høvdings budskab ud til 100 millioner mennesker ved at gøre optimal brug af Mynewsdesks digitale PR platform.

“Vores historie handler om at fremhæve de positive aspekter ved at cykle. Vi anser mennesker der cykler for at være helte, og vi ønsker at beskytte dem,” siger Anna Katarina Skogh.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk