​Tre veje til indflydelse

​Tre veje til indflydelse

Af Jon Kiellberg, direktør og rådgiver i Re-mind

Tidl. redaktør for Avisen Kommune. Har i årevis dække, skrevet om og rådgivet i politisk interessevaretagelse ved regions-, kommunal- og folketingsvalg.

Der kan være mange måder at gribe en valgkampsindsats an. Jeg vil anbefale tre konkrete veje – som jeg har erfaring med kan give gennemslagskraft, øge synligheden og sætte fingeraftryk på, hvad I står for, hvad der adskiller jer fra andre, og hvilken værdi I som virksomhed eller organisation skaber i den enkelte kommune.

1. Vælger og lyttermøder (inviter politikerne indenfor)

Inviter politikere, embedsmænd, lokale virksomheder og foreninger til vælger-og lyttermøder i jeres organisation. Sæt rammen med et tema – som vækker interesse og har en bevågenhed hos interessenterne. Formål: At kvalificere og inspirere politikerne, byrådet og embedsmænds vidensniveau om jeres produkter, tiltag og indsats i den enkelte kommune.

2. Politiske kommunikationspakker - valgkittet

Med politiker-kommunikationspakkerne får I som organisation eller virksomhed mulighed for at vise alle de gode resultater, som I har i en række kommuner landet over. Brug det som rampe for andre kommuner – konkrete historier – tal og statistik – som er bundet op af partnerskaber med andre aktører og kommuner og giv dem til borgmesterkandidater. Fx tal på, at hvis I ikke laver en proaktiv og forebyggende indsats for vold i familien mod børn, for de demente eller bruger kommunens inklusionspenge, så koster det xxx og der vil være xx flere demente om fem, 10 eller 15 år i kommunen. Lav de konsekvensberegninger som ammunition til at skabe engagement og interesse hos borgmesteren eller spids- eller borgmesterkandidaten.

3. Landspolitiske rundbordmøder og town hall-meetings

En sidste vej er de såkaldte town-hall-meetings, hvor en række landspolitiske interessenter mødes med kommunerne med ministre, med fonde, virksomheder og interesseorganisationer for at samles med et bestemt tema for øje. Det kan fx være, hvordan vi øger sociale investeringsmodeller i kommunerne eller en integrationsalliance, som samler alle væsentlige aktører for at skabe flere arbejdspladser og bedre arbejdsmarkedsintegration i den enkelte kommune. Alt sammen for at styrke kommunens økonomi, for den lokale virksomhed og for borgernes velfærd. Ved de landspolitiske rundbordsmøder samler man kort og godt hele paletten i lokalt regi.

Hvis du har lyst til at høre nærmere, om vi hvordan vi griber en strategisk og konkret kommunikationsindsats an på, så er du meget velkommen til at tage kontakt til os i Re-Mind.

Direktør og ledelsesrådgiver Jon Kiellberg
    T. 2762 9098
    Mail: jon@re-mind.me

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk