Høj rank på Google kræver frisk content

Høj rank på Google kræver frisk content

Google justerer ofte deres søgealgoritme, således de bedste resultater ifølge Google kommer øverst i de generiske søgninger. En af de nyeste justeringer betyder, at nyt materiale rangeres højere end gammelt materiale. Så hvad betyder det for din virksomhed, og hvordan kommer man højt på Google?

I et blogindlæg på Entrepeneur fortæller Matt McGee fra Search Engine Land, hvad det kan få af betydning for både mindre og større virksomheder: "It seems to me that the biggest impact on small-business owners will be that, in some industries, it will be near impossible to get visibility with a small, rarely-updated website. If the business is in an industry where there's regular news, where things change on a frequent basis, it looks like never-updated websites won't have much chance of being visible on a lot of queries."

Også Search Engine Watch omtaler den nye justering og opfordrer til, at man som virksomhed ofte producerer materiale, for eksempel i form af pressemeddelelser, blogindlæg, events, billeder, videoer, whitepapers, branchenyheder og nyhedsbreve.

Begge blogs kan læses i fuld længde via linksne under Ressource Links til højre for nyheden.

Derudover kan vi anbefale Jackie Frandsen fra iProspects præsentation til Mynewday den 26. oktober, hvis du vil lære mere om søgemaskineoptimering/SEO.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk