Louise Barnekow, Chief Product Officer hos Mynewsdesk

Mynewsdesk underskriver ny aftale og tilbyder global mediedatabase

Mynewsdesk styrker sin position via et nyt partnerskab med Agility PR og giver kunderne adgang til en mediedatabase, som indeholder 800.000 journalister, redaktioner og influencers over hele verden. Drivkraften og målet for partnerskabet er enkle: bedre rækkevidde og distribution.

Mynewsdesk var fra starten en matchmaking-tjeneste for journalister og kommunikatører, hvor journalisterne anvender tjenesten for at overvåge forskellige emner og virksomheder. Den nye mediedatabase kaldet Audience Builder gør det enkelt for kommunikatører selv at søge på kontakter for at udvide deres kontaktnetværk og finde relevante journalister og influencers ud fra emner, som de skriver om. Kontakterne i databasen kan nemt føjes til ens egne medielister og kombineres med eksisterende kontakter.

"Den nye database giver vores kunder mulighed for at få spredt deres budskab uden for det eksisterende netværk, og de kan på den måde skabe nye, værdifulde kontakter inden for journalistverdenen", siger Louise Barnekow, Chief Product Officer hos Mynewsdesk.

Audience Builder er integreret i i Mynewsdesks platform og sammenkoblet med den eksisterende analysefunktion, for at kunderne i realtid skal kunne følge deres kontakters engagement og se, hvilket materiale der er relevant for hvilken journalist.

"PR- og kommunikationsbranchen bevæger sig mod at blive mere og mere datadrevet, og for os er det indlysende at forbinde alle datapunkter i værktøjet for at skabe værdifulde indsigter for vores kunder. Takket være historiske data og engagement i realtid kan vores kunder finde ud af, hvilke journalister der er mest relevante for kommende PR-aktiviteter", afslutter Louise Barnekow.

Medielandskabet forandrer sig hurtigt, og journalister arbejder i større udstrækning på freelancebasis, hvilket giver kommunikatører problemer med at holde deres medielister opdaterede. Det store antal abonnenter på Mynewsdesks platform er stadig det vigtigste for kundernes relevans og rækkevidde, men databasen bliver en vigtig komplement, som vil effektivisere PR-arbejdet yderligere i fremtiden.

Hvis du ønsker flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte:

Sara Lindström, Global PR Manager hos Mynewsdesk på +46 76 288 56 15 eller sara.lindstrom@mynewsdesk.com

Om Mynewsdesk
Med ca 5000 kunder og 77.000 brugere er Mynewsdesk den nordiske regions førende platform indenfor digital PR og markedsføring. Den cloud-baserede service inkluderer medieovervågning, nyhedsdistribution og PR-analyse. Virksomheden blev grundlagt i Stockholm i 2003. Siden 2008 har Mynewsdesk været en del af den norske mediegruppe NHST Media Group AS.

Besøg www.mynewsdesk.com for mere information.

Sara Lindström

Pressekontakt Global PR Manager +46 (0)76-288 56 15