Ny blogserie skal øge forståelsen for journalisters arbejde

Ny blogserie skal øge forståelsen for journalisters arbejde

Nogle gange kan det virke som om, at der er trukket skarpe linjer imellem kommunikationsbranchen på den ene side og journaliststanden på den anden. Mynewsdesk starter i morgen en ugentlig blogserie i et forsøg på at øge forståelsen mellem de to parter. Her vil skiftende journalister hver uge besvare spørgsmål om deres arbejde.

Det første blogindlæg bliver leveret af Lisbeth Quass fra Berlingske Nyhedsbureau. I blogindlægget kommer hun bl.a. ind på sit syn på Twitter som arbejdsredskab, hvordan hun helst vil kontaktes, og derudover giver hun også gode råd til PR-branchen.

- Jeg har mødt mange PR- og kommunikationsmedarbejdere gennem tiden, og det er mit klare indtryk, at de har et stort ønske om at få en endnu bedre forståelse for, hvordan journalisterne arbejder, fortæller Martin Karlsson, Country Manager for Mynewsdesk Danmark.

- Desuden har jeg truffet en hel del journalister, der udtrykker nogenlunde samme ønske: at flere PR-medarbejdere får et større indblik i, hvordan journalisterne arbejder. Forhåbentlig kommer blogserien til at gavne begge lejre.

Hver uges journalist bestemmer, hvem der den efterfølgende uge skal besvare spørgsmålene.

Det første blogindlæg publiceres her tirsdag den 27. august.

Fotograf: Graur Codrin via FreeDigitalPhotos.net

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk