Ny blogserie skal øge forståelsen for journalisters arbejde

Ny blogserie skal øge forståelsen for journalisters arbejde

Nogle gange kan det virke som om, at der er trukket skarpe linjer imellem kommunikationsbranchen på den ene side og journaliststanden på den anden. Mynewsdesk starter i morgen en ugentlig blogserie i et forsøg på at øge forståelsen mellem de to parter. Her vil skiftende journalister hver uge besvare spørgsmål om deres arbejde.

Det første blogindlæg bliver leveret af Lisbeth Quass fra Berlingske Nyhedsbureau. I blogindlægget kommer hun bl.a. ind på sit syn på Twitter som arbejdsredskab, hvordan hun helst vil kontaktes, og derudover giver hun også gode råd til PR-branchen.

- Jeg har mødt mange PR- og kommunikationsmedarbejdere gennem tiden, og det er mit klare indtryk, at de har et stort ønske om at få en endnu bedre forståelse for, hvordan journalisterne arbejder, fortæller Martin Karlsson, Country Manager for Mynewsdesk Danmark.

- Desuden har jeg truffet en hel del journalister, der udtrykker nogenlunde samme ønske: at flere PR-medarbejdere får et større indblik i, hvordan journalisterne arbejder. Forhåbentlig kommer blogserien til at gavne begge lejre.

Hver uges journalist bestemmer, hvem der den efterfølgende uge skal besvare spørgsmålene.

Det første blogindlæg publiceres her tirsdag den 27. august.

Fotograf: Graur Codrin via FreeDigitalPhotos.net

Om Mynewsdesk
Med ca 5000 kunder og 77.000 brugere er Mynewsdesk den nordiske regions førende platform indenfor digital PR og markedsføring. Den cloud-baserede service inkluderer medieovervågning, nyhedsdistribution og PR-analyse. Virksomheden blev grundlagt i Stockholm i 2003. Siden 2008 har Mynewsdesk været en del af den norske mediegruppe NHST Media Group AS.

Besøg www.mynewsdesk.com for mere information.

Jourhavende Pressekontakt

Lotta Laurin