Ny og bedre statistik på Mynewsdesk

Ny og bedre statistik på Mynewsdesk

Gennem det seneste stykke tid har Mynewsdesks udviklere arbejdet på et projekt, der har haft til formål at forbedre statistikken for brugerne af Mynewsdesks PR-platform. Frugten af arbejdet kan høstes fra i dag, hvor den opdaterede version af analyseværktøjet Analyze går i luften.

Data er essentielt

Kommunikationsmedarbejdere bliver i stigende grad bedt om at vise målbare resultater for deres PR-arbejde, og presseklip er ikke altid nok.

Dette er årsagen til, at Mynewsdesks statistikværktøj, Analyze, har fået en overhaling. Det er nu blevet nemmere at se, hvordan indholdet på Mynewsdesk bliver spredt på nettet, hvilke historier der er mest populære, og hvor effektivt newsroomet er. Dermed bliver det også nemmere at se, hvilket materiale der fungerer, og hvilket der ikke gør.

Mange godbider i det nye analyseværktøj

Der er blevet lagt en masse nye funktioner til Mynewsdesks analyseværktøj, ligesom designet også er blevet opdateret.

Engagement

Det er nu muligt at måle engagement i newsroomet ved at sammenligne det totale antal visninger med unikke visninger. Derudover er det nu muligt at se, hvor mange sider hver bruger i gennemsnit kigger på, samt hvor lang tid hver bruger i gennemsnit bruger i newsroomet. Desuden er det blevet nemmere at se, hvor populært materialet er på de sociale medier.

Åbningsraten på e-mails

For de brugere, der udsender materiale til deres egne distributionslister, er der nu også mulighed for at se åbnings- og klikrater.

Lokation

Som kommunikatør er det godt at vide, hvordan ens interessenter har fundet ens newsroom og historer, og gerne også hvor i verden de befinder sig. Det nye Analyze viser, hvis de besøgende er blevet henvist fra en anden hjemmeside, der linker til newsroomet, eller om de kommer fra fx de sociale medier. Derudover viser et kort, hvor i verden de besøgende befinder sig.

Kun tid til et hurtigt kig?

Dashboardet, som giver et hurtigt overblik over aktiviteterne på Mynewsdesk, har også fået en opdaterering. Her bliver det mest essentielle vist, såsom total antal visninger i newsroomet, mest populære historier og nyeste followers.

Implementer Google Analytics

Det nye Analyze gør det nu muligt for Mynewsdesk Premium-kunder at bruge deres eget Google Analytics script i newsroomet, således statistikken kan tilgås fra den samme Google Analytics-konto, som bliver brugt til fx egen hjemmeside. Kontakt Mynewsdesk for mere information om Mynewsdesk Premium.

Det nye Analyze er nu online. Brugere af Mynewsdesk kan logge ind her og kigge. Det er også muligt at oprette en gratis 30-dages prøveperiode her.

Spørgsmål og kommentarer kan rettes til Mynewsdesks kundeservice på dksupport@mynewsdesk.com eller +45 3812 3630.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk