Gå til indhold
Et nyt studie afslører, at teknologi spiller en revolutionerende stor rolle i forhold til PR

Pressemeddelelse -

Over 85% danske PR-professionelle regner med, at der vil komme øget fokus på teknologi og digital PR i løbet af de næste fem år. Denne globale undersøgelse er udarbejdet af Mynewsdesk i samarbejde med Berghs School of Communication.

Mynewsdesk er frontløber inden for den digitale revolution, og har udarbejdet den første omfattende undersøgelse som har fokus på digital PR, hvor over 2.500 PR-professionelle i otte lande har deltaget i besvarelsen. Undersøgelsens deltagere arbejder i lokale, regionale og globale PR virksomheder på tværs af mere end 17 brancher som inkluderer medie og underholdning, business services, software og internet, offentlige og nonprofit. Du kan hente første del af rapporten her.

“Vi ser en stor forandring inden for kommunikation, som går fra at være forstyrrende til at være involverende,” siger Tor Löwkrantz Waxin, Program Director på Bergs School of Communication. “Denne udvikling kan betegnes som en sejr over den traditionelle tankegang inden for PR og annoncering, som ses i de fleste organisationer.”

Over 80 % af PR-professionelle forventer at få større kontrol og overblik over deres organisations kommunikation i den nære fremtid. Mere end tre fjerdedele har planer om at spille en central rolle i henhold til at nå deres organisations mål.

De danske respondenter mener yderligere, at deres job vil udvikle sig til at blive mere strategisk (64,29 %), kompleks (54,1 %), og analytisk (52 %).

Over 90 % forventer moderate ændringer, når det kommer til sammensætning af roller og ekspertise i deres afdelinger. Endvidere mener en ud af fem (21%), at de foretrækker at rekruttere nye talenter til at håndtere den teknologiske og digitale udvikling i stedet for at udvikle færdighederne hos nuværende ansatte.

Ud over at den teknologiske indflydelse vil påvirke måden man vil ansætte nye folk på, vil den også få stor indflydelse, i forhold til hvilken metode kommunikatører vil anvende, når de skal kommunikere med deres publikum. Over 80% siger, at den teknologiske udvikling lader dem fokusere mere på personlig kommunikation og mindre på massekommunikation.

“Udviklingen indenfor teknologi er hurtigt voksende, og vil påvirke måden publikum modtager og responderer på kommunikation,” siger Jonathan Bean, Chief Marketing Officer hos Mynewsdesk. “Det er derfor, det nu er vigtigt, at PR-fagfolk har en proaktiv tilgang, og forbereder sig på de forandringer som vil ske i den nærmeste fremtid og på længere sigt.”

Hvad bliver det næste

PR- og marketingansvarlige som gerne vil lære mere om hvad deres kolleger mener, og endnu vigtigere, hvordan de kan forbedre deres digitale programmer, vil kunne drage nytte af rapporten som er den første i en serie på tre e-bøger.

Den første e-bog, Global study sets stage for the digital PR revolution, vil blive udgivet den 15. december, og den anden og tredje e-bog vil blive udgivet i de efterfølgende måneder den 24. januar og 21. februar.

Om Mynewsdesk

Mynewsdesks digitale Platform giver kommunikatører mulighed for at udgive nyheder, historier og pressemeddelelser fra et digitalt newsroom. Over 5.000 virksomheder og 77.000 kommunikatører anvender Mynewsdesk. Med hovedkvarter i Stockholm har Mynewsdesk envidere kontorer Danmark, Norge, Finland, UK, Tyskland og Singapore.

www.mynewsdesk.com

Om Berghs School of Communication

Berghs School of Communication tilbyder strategiske og kreative uddannelser på flere forskellige niveauer, hvilket inkluderer fuldtids-diplomuddannelser, internationale bachelor programmer, over 80 deltids-kurser og skræddersyede programmer til organisationer og virksomheder. Omkring 3.000 mennesker besøger også skolens åbne seminarer. Berghs har modtaget den prestigefyldte Future Lions School of the year Award fem gange, og har forsynet den globale kommunikationsbranche med et stort antal talentfulde fagfolk. Berghs er lokaliseret i i det centrale Stockholm.

Følg også Mynewsdesk her:

Jourhavende Pressekontakt