Svenske Mynewsdesk moderniserer PR i Danmark

Svenske Mynewsdesk moderniserer PR i Danmark

Mynewsdesks News Exchange Site er i dag Sveriges ledende nyheds- og PR tjeneste inden for formidling af presseinformation til journalister, bloggere og andre opinionsdannere. Nu ekspanderer virksomheden og åbner i dag et nyt kontor i Malmø/København, hvor interessen og efterspørgslen i Danmark var meget høj. Flere globale virksomheder såsom Nokia, LG Electronics og Kraft Foods arbejder allerede nu med PR tjenesten på det danske marked.

Tjenesten retter sig mod både presseansvarlige og journalister, som vil forenkle og effektivisere deres daglige arbejde. I dag bruger over 10.000 offentlige og private virksomheder tjenesten www.mynewsdesk.com, hvor 10.000 svenske journalister dagligt abonnerer nyhedsbreve fra, som de selv sammensætter ud fra deres interesseområder.

- Det bliver spændende at arbejde med danske presseansvarlige og journalister. Vores PR-tjeneste er opbygget af journalister til journalister og kommunikatorer, så det er muligt for dem dagligt, at kunne dele presseinformation med hinanden på egne vilkår, siger Martin Garbarczyk, Country Manager i Danmark, og han fortsætter:

- Mynewsdesks PR-tjeneste organiserer, forenkler og sorterer strømmen af nyheder. Vi matcher automatisk den tilgængelige information med læserne, sådan at de på den måde får præcis den information som de er interesserede i. Nøglen til fremgang er ikke bare vores tekniske løsning, men også vores aktive brugere - journalister, bloggere og kommunikatorer - som selv skaber det engagement som er så vigtigt i dagens medielandskab.

På brugernes egne vilkår

For brugerne betyder det, at hvad enten de søger interessante nyheder eller om de vil eksponerer deres presseinformation, så lader Mynewsdesk det ske på deres vilkår. Journalister, bloggere og opinionsdannere kan overvåge og abonnere på emner, de er interesserede i, og på denne måde kan virksomhederne nå ud til de læsere, som virkelig er interesserede i deres information. Alt materiale søgemaskineoptimeres med det samme og publiceres automatisk i sociale medier som Twitter, Flickr, Youtube, WordPress og Slideshare.

- Vores produkt og tjenester er på forkant. Vi satser på moderne PR, og vi har set en stigende interesse fra det danske marked, når det gælder PR 2.0 og sociale medier, siger Peter Ingman, administrerende direktør for Mynewsdesk.

For mere information:

Martin Garbarczyk, Country Manager Danmark

Mail: martin.garbarczyk@mynewsdesk.com
Tele:      +46 (8) 509 002 12
Mobile:
Twitter:  @mgarbarczyk

______________________________________________________________________

Mynewsdesk – The News Exchange Site

Virksomheden grundlagdes i 2003 og er hurtigt blevet pionerer inden for branddrevet PR. Mynewsdesk blev i 2008 opkøbt af den norske mediegruppe NHST, som blandet andet ejer erhvervsaviserne Dagens Næringsliv og DN.no, og som nu ekspanderer internationalt. Mynewsdesk har i dag 97% tilfredse kunder og indhold fra mere end 10.000 virksomheder.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk