FOX Networks Group Europa og Afrika udnævner ny General Manager for Norden

Pressemeddelelse   •   Nov 30, 2016 09:00 CET

Fox Networks Group (FNG) Europa og Afrika har i dag offentliggjort udnævnelsen af Hans van Rijn som General Manager for FNG i Norden.

Hans van Rijn, der får base i København, vil være ansvarlig for den strategiske og operationelle forretningsudvikling af de nordiske operationer i FNG og National Geographic Partners. Van Rijn, der vil referere til Adam Theiler, EVP for Fox Networks Group, Europa og Afrika, tiltræder stillingen i det nye år.

"Norden er blandt de mest avancerede betalings-tv-markeder i verden og er frontløbere, hvad angår digitalt tv. Hans van Rijn bringer et væld af lokal viden og relevant erfaring til vores nordiske division og er i en god positiontil at bygge videre på de stærke relationer til vores distributionspartnere og annoncører, samt forstærke vores bidrag til dette dynamiske marked med digitale tjenester og genre-definerende FOX og National Geographic programmer i verdensklasse. ", udtaler Adam Theiler, EVP for FNG.

Hans van Rijn udtaler: "Jeg er meget begejstret for at slutte mig til Fox i Norden i denne omskiftelige tid for industrien og ser frem til sammen med de regionale teams og den internationale ledelse at bygge videre på virksomhedens rige historie indenfor kreativitet og innovation til gavn for publikum, annoncører og distributionspartnere i regionen. "

Hans van Rijn kommer til Fox Networks Group Nordics fra Discovery Networks International, hvor han var Vice President for Global Strategy & Business Development i DNI Digitale Medier. Her var van Rijn ansvarlig for DNIs digitale forretningsudvikling globalt. Van Rijn har tidligere haft ledende stillinger hos SBS Broadcasting og tyske ProSieben.

Fox Networks Group i Norden driver pay-tv og free-to-air kanalerne FOX, National Geographic, Nat Geo People, Nat Geo Wild og Baby-tv på tværs af Norge, Sverige, Finland og Danmark. De 28 kontorer i FNG Europa & Afrika sender i alt 151 kanaler fordelt på 52 lande. Samlet set har kanalerne over 250 millioner seere, hvilket gør FNG Europa & Afrika til den pan-regionale leder indenfor underholdnings-, dokumentar- og sportsprogrammer *.

OM FOX NETWORKS GROUP:

Fox Networks Group (FNG) er en del af 21st Century Fox, der er børsnoteret på Nasdaq. FNG består af Fox Television Group, som omfatter Fox Broadcasting Company og 20th Century Fox Television; Fox Cable Networks, som omfatter FX Networks; Fox Sports Media Group, National Geographic Partners, og Fox Networks Group Europa, Asien og Latinamerika. Tilsammen skaber, programlægger og distribuerer disse enheder nogle af verdens mest populære underholdnings-, sports- og dokumentar programmer.

* Baseret på akkumulerede seermålinger i hele Europa i det sidste år (målt over hele dagen i målgruppen 'Alle personer').

For yderligere information:

Theis Heitmann

Country Manager, FNG Danmark

Theis.Heitmann@fox.com

Mobil: 21 17 38 17

National Geographic er begavet tv-underholdning med noget på hjerte. Vi leverer programmer, der vækker interesse og pirrer din nysgerrighed. Den gule firkant er vores kvalitetsstempel for en troværdig og engagerende tv-kanal med en lang tradition for at formidle intelligent underholdning - og du lærer altid noget nyt ved at se National Geographic. Kanalen er tilgængelig i mere end 440 mio husstande i 171 lande og på 45 sprog.

PDF-dokument Word-dokument

Kommentarer (0)