MTG overtager det danske og svenske reklamesalg for Fox Networks Group

Pressemeddelelse   •   Nov 29, 2016 08:48 CET

I Danmark overtager MTG salget på de populære kanaler National Geographic og Nat Geo People fra 1. januar
.

MTG har netop indgået en aftale med Fox Networks Group Europa & Afrika (FNG) om at håndtere reklamesalget i Danmark og Sverige. Aftalen omhandler Fox og National Geographic i Sverige og National Geographic og Nat Geo People i Danmark.

”Vi ser frem til at kunne inkludere Fox Danmarks kanaler i MTG’s stærke portefølje af attraktive kommercielle tv-kanaler, der nu tæller 10 tv-kanaler. National Geographic og Nat Geo People er et perfekt match til vores kanal-portefølje med indhold af høj kvalitet og fokus på målgruppen med de 21-50 årige. Vi vil kunne tilbyde en højere reklamedækning, så alle vores kunder oplever en forbedret kampagne allerede fra nytåret. Derudover vækster vi vores samlede seerandel og dermed sikrer mere stabile kampagner for vores kunder", siger Lars Mossing, VP Channels, MTG Danmark.

Også Fox Networks glæder sig over den nye fælles aftale, som vil styrke begge parters forretning:

”Det glæder os at have indgået en aftale med MTG om at håndtere reklamesalget af vores to stærke kanaler i Danmark. MTG har en gedigen erfaring og samtidig en stærk position i markedet, så vi er overbeviste om, at de vil bane vejen for yderligere vækst for begge forretninger, som i sidste ende vil komme annoncørerne til gode”, siger Theis Heitmann, Country Manager, Fox Networks Group Danmark.

Fox har i dag ca. 1,1 procent af seerandelene blandt de 21-50 årige, hvilket gør, at MTG øger seerandelene med ca. 5 procent. Samtidig giver det annoncørerne et bedre reklameprodukt i form af en øget reklamedækning.

For yderligere information kontakt:

MTG Danmark: Communications Manager Mette Barnes, mette.barnes@mtg.dk, 41 782500.

FNG Denmark: PR and Marketing Manager Ditte Bernth, ditte.bernth@fox.com, 40 61 28 03.

Om MTG:

MTG (Modern Times Group) er en international underholdnings- og broadcasting-virksomhed med aktiviteter, der spænder over fire kontinenter og produkter inden for gratis-tv, betalings-tv, radio og indholdsproduktion. Tilsammen rummer de alle unikke muligheder for nå bredt ud til forbrugerne. MTG er en virksomhed i vækst, og vi er børsnoteret på Nasdaq OMX i Stockholm. MTG Danmark tilbyder ni populære kanaler (TV3, TV3+, TV3 PULS, TV3 Sport 1, TV3 Sport 2, MTV, VH1, Comedy Central og Nickelodeon). Endvidere tæller MTG streamingtjenesten Viaplay og tv-distributøren Viasat.

Om Fox Networks Group:
Fox Networks Group (FNG) er en del af 21st Century Fox, der er børsnoteret på Nasdaq. FNG består af Fox Television Group, som omfatter Fox Broadcasting Company og 20th Century Fox Television; Fox Cable Networks, som omfatter FX Networks; Fox Sports Media Group, National Geographic Partners, og Fox Networks Group Europa, Asien og Latinamerika. Tilsammen skaber, programlægger og distribuerer disse enheder nogle af verdens mest populære underholdnings-, sports- og dokumentar programmer.

National Geographic er begavet tv-underholdning med noget på hjerte. Vi leverer programmer, der vækker interesse og pirrer din nysgerrighed. Den gule firkant er vores kvalitetsstempel for en troværdig og engagerende tv-kanal med en lang tradition for at formidle intelligent underholdning - og du lærer altid noget nyt ved at se National Geographic. Kanalen er tilgængelig i mere end 440 mio husstande i 171 lande og på 45 sprog.

Kommentarer (0)