Årets Variations kaffer fra Nespresso – en hyldest til Wien

Pressemeddelelse   •   Okt 24, 2016 10:30 CEST

Årets afslutning rykker tættere på og med den også de festlige højtider. Hos Nespresso fejres julen med tre helt nye Limited Edition Variations inspireret af de klassiske og elegante wienske caféer.

Gennem århundreder har Wien skabt en café-tradition som ingen anden by i verden. Med de solide marmorborde, ikoniske Thonet-stole og kaffe serveret på sølvfad med et glas vand til, har de wienske caféer inspireret til kreationen af dette års Variations. Nespressos kaffe-eksperter har således kombineret Wiens pomp og pragt med smagen af nogle af byens mest berømte kager i de tre smagsvarianter:

• Variations Sachertorte: En hyldest til den berømte Sachertorte fra Café Sacher i Wien. Denne Variations kombinerer den afbalancerede og runde smag af Livanto Grand Cru med milde noter af abrikos og chokolade. Den fungerer særligt godt serveret som espresso. Intensitet: 6
  • Variations Apfelstrudel: Hvis du elsker kanel, bliver denne måske din favorit. Den østrigske dessert Apfelstrudel består af sød butterdej fyldt med tynde lag af bagte æbler og kanel. Denne Variations tilføjer et strejf af æble og kanel til Livanto Grand Cru kaffen. Intensitet: 6
  • Variations Linzer Torte: Linzer Torte er en smuk og smagfuld tærte fuld af røde bær. I denne Variations hyldes den klassiske tærte ved at kombinere den afbalancerede og runde smag af Livanto Grand Cru med frugtige og krydrede noter. Intensitet: 6

Nespresso Limited Edition Variations er alle baseret på Livanto Grand Cru og kan købes i alle Nespresso Boutiques samt via Nespresso app og website. Kafferne sælges i en begrænset periode fra den 31. oktober 2016 til en vejledende udsalgspris på 38 kr. for et rør med 10 kapsler.

Nestlé Nespresso SA er verdensomspændende pioner og markedsleder inden for portionskaffe af højeste kvalitet. Med hovedkvarter i Lausanne, Schweiz, opererer Nespresso i 64 lande og har mere end 12.000 medarbejdere. Ved udgangen af 2015 drev Nespresso et verdensomspændende retailnetværk af mere end 450 eksklusive boutiques. For mere information besøg www.nestle-nespresso.com eller www.nespresso.dk.